به گزارش ایرنا معاون وزیر راه و شهرسازی ، نماینده مردم کوهدشت ، معاونان استاندار، امام جمعه و فرماندار کوهدشت در این سفر استاندار را همراهی می کنند که پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی مناطق سیلزده شدند.
سید موسی خادمی استاندار در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده گراب و طرهان به ایرنا گفت: سیل خسارات مختلفی به استان از جمله کوهدشت وارد کرده که استان گیلان جهت پاکسازی و بازسازی مناطق سیلزده، معین شهرستان های خرم آباد و کوهدشت انتخاب شده است.
وی در خصوص روستاهای واقع در مخزن سی سیمره و آبگرفتگی آنها افزود: در تماس با معاون اول رئیس جمهور و وزارت نیرو اعلام شد که اعتبار لازم برای پرداخت خسارت و خریداری اراضی و املاک روستاییان حاشیه مخزن سد سیمره تامین شده است.
وی ادامه داد: 11 روستای لرستان در مخزن سد «سیمره» قرار دارند که قول تامین اعتبار و جبران خسارت روستاییان داده شد.
وی اظهار داشت: طبق مسائلی که چند روز پیش مطرح شده بود، آب سد سیمره در حال افزایش است و احتمال دارد تعدادی از روستاهای حاشیه آن زیرآب رود.
استاندار لرستان گفت: مسئولان سد از سال‌ها پیش قرار بود اراضی و خانه‌های مردم را خریداری کنند که این کار انجام نشده و مردم سردرگم بودند.
خادمی افزود: از طرفی مسئولان سد تصمیم گرفته بودند که ارتفاع سد را به حدی نرسانند که مشکلی برای روستاها پیش آید اما اکنون تصمیم دارند ارتفاع را به نحوی تنظیم کنند که در اینصورت روستاها در مخزن قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: بررسی مناطق سیلزده و خسارات وارده به آنها به صورت کارشناسی انجام می شود و جبران خسارتها در حد توان و امکانات به صورت مستمر پیگیری می شود.
وی با اشاره به پیگیری های مدیریت ارشد استان برای خرید منازل و اراضی توسط دولت و وزرات نیرو تصریح کرد: در حال حاضر اکیپ‌هایی در حال ارزیابی اراضی و املاک این روستاها هستند و طبق قول دولت این اراضی خریداری می‌شود.
روستاهای منطقه رودبار کوهنانی کوهدشت در نزدیکی مخزن سد سیمره ایلام واقع شده اند که با توجه به بالا آمدن تراز آب سد و کاهش خروجی آن ، ابگرفتگی یک هزارو 300 نفر از اهالی این روستاها را تهدید می کند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.