استاندار فارس گفت: در جریان سیل تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۵ واحد مسکونی در استان آسیب دیده‌اند.

به گزارش ایلنا، عنایت‌الله رحیمی در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸ به موضوع سیل اخیر در شیراز اشاره کرد و افزود: گزارش‌های تخصصی نهادهای مسئول به صورت کارشناسی تهیه و به مسئولان کشوری ارائه شده است که دستگاه قضایی طی روندی رسمی نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

نماینده استان فارس با بیان اینکه بارش‌های اخیر به رغم اینکه خسارت‌های جانی و مالی درپی داشته و  سبب اندوه و تاسف شد نعمت‌های فراوانی در پی داشت، عنوان کرد: پر آب شدن ۱۱ تالاب استان، رونق کشاورزی و تامین منابع آب مورد نیاز از جمله این مواهب است.

وی همدلی، همراهی و هماهنگی میان گروه‌های مردم و مسئولان را از جلوه‌های شکوه در حادثه سیل شیراز دانست و صمن تقدیر از مردم شیراز بر لزوم نام‌گذاری روزی با عنوان همدلی و نوع دوستی مردم شیرازدر تقویم رسمی کشور تاکید کرد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه سیل اخیر ۲۱ شهرستان فارس را درگیر کرد، گفت: به رغم خسارت‌های بر جای مانده تلاش کردیم با استفاده از توان داخلی استان به رفع مشکلات بپردازیم.

 رحیمی خاطرنشان کرد: با همکاری گروه‌های مردمی، دستگاه‌های اجرایی، اصناف، نهادهای نظامی و انتظامی، شهرداری و سایر گروه‌ها بازسازی منازل آسیب دیده در شهرک سعدی، ریاستی، هفت تنان و روستاهای سلطان اباد، کرونی و جرسقان آغاز شده است.

وی با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان به ارسال کمک‌های فارس در قالب نیروهای امدادی، اقلام خوراکی و بهداشتی و ماشین آلات سنگین به این مناطق اشاره کرد.

استاندار فارس همچنین ضمن تقدیر از همه گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، اصناف، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی بر لزوم به کار گیری تجربیات این گروه‌ها در حوادث مشابه تاکید کرد.

 وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "رونق تولید" نامگذاری شده است، عنوان کرد: تمایلی ندارم این رویکرد راهبردی و اثر گذار تنها در بنرها و سربرگ‌های ادارات نگاشته شود. این نام‌گذاری به مهمترین نیازها و ضرورت‌های امروز کشور یعنی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و بهبود معیشت اشاره دارد و باید با در نظر گرفتن بیانیه ابلاغی گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری باید به برنامه ای عملیاتی تبدیل شود.

استاندار فارس  سال ۹۸ را سال تلاش برای استفاده بیشتر از امکانات و ظرفیت‌های موجود، صرفه‌جویی، کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، توجه به جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و شناسایی گلوگاه‌های مشکل‌زا در زمینه ایجاد اشتغال دانست و افزود: افزایش تولید و عرضه و گردش اقتصادی می‌تواند به معیشت مردم کمک کند.

استاندار فارس با بیان اینکه باید از بحران‌ها درس گرفته و با استفاده از تجربیات برای جلوگیری از تکرار و مقابله با وضعیت‌های بحرانی برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم، عنوان کرد: احتمال بحران‌های مختلف مانند سیل، زلزله، رانش، فرونشست و حتی عملیات‌های خرابکارانه و تروریستی در کشور و استان محتمل است بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم و آمادگی برای مقابله با چنین بحران هایی وجودداشته باشد .

رحیمی بر لزوم مدون کردن نقشه‌های سهل‌الوصول نقاط آسیب پذیر استان و راههای دسترسی به این مناطق تاکید کرد و افزود: باید با تمرین و پیش‌بینی آمادگی لازم برای مقابله با هر بحرانی را داشته باشیم تا در زمان وقوع حادثه منسجم عمل کرده و سریعا وضعیت را به حالت عادی بازگردانیم . 

 وی تاکید کرد: ما مسئولان وظیفه داریم پاسخگوی مطالبات به حق و قانونی مردم باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.