رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور با این هشدار که دو میلیون و 700 هزار نوزاد در سال در دنیا فوت می‌کنند، بر عدالت در سلامت و رسیدگی به محرومان تاکید و ابراز امیدواری کرد تا با رسیدگی به محرومان در کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران بسیار تاثیرگذار باشیم.

به گزارش ایلنا، سیدعلیرضا مرندی در کنگره بین‌المللی پریناتولوژی و هفتمین کنگره سراسری پریناتولوژی و نئوناتالوژی با بیان اینکه امید است این کنگره منشا خیر و خدمت به مردم باشد، اظهار داشت: مادران و بانوان به عنوان مربیان نسل‌های آینده و سکان‌دار سلامت خانواده، با تلاش، ایده و فکر خود در سلامت خانواده، جامعه و کشور بسیار تاثیرگذارند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: طبق آمار گزارش شده قبل از انقلاب، ۹۰ مورد مرگ و میر نوزاد در هزار تولد زنده ثبت شده که اکنون این آمار به ۹ و شش دهم در هزار تولد زنده رسیده است.

وی  گفت: مادران باردار و شیرده در دین و آیین ما، جایگاه والایی دارند و خدمت به این قشر از جامعه برای همه پزشکان و متخصصان افتخار بزرگی است.

مرندی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر مادران بادار در دنیا 218 هزار مورد در سال است، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهند که در کشور در هر صد هزار تولد زنده 18 تا 19 مورد مرگ و میر مادر وجود دارد. 

رئیس کنگره با اعلام اینکه طبق آمار گزارش شده از قبل انقلاب، 90 مورد مرگ و میر نوزاد در هزار تولد زنده ثبت شده که اکنون این آمار به 9 و شش دهم در هزار تولد زنده رسیده است، افزود: طبق گزارشات ارائه شده قبل از انقلاب، 11 هزار کودک در سال بر اثر بیماری کزاز از بین می‌رفت که این آمار اکنون به 6 تا 7 مورد در سال رسیده که آن نیز مربوط به مهاجران افغانی غیر قانونی ساکن در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.