به گزارش ایرنا سید محمد پژمان، چهارشنبه در بازدید از مناطق سیل زده شهر شیراز (محله سعدی و دروازه قرآن)، محله سعدی را از محله های مورد هدف بازآفرینی شهری دانست و افزود: در جریان سیل اخیر به شهروندان ساکن محله سعدی و همچنین اموال و خانه های آنها خسارت هایی وارد شده که ضروری است رفع مشکلات ساکنان این محله با اولویت و رویکردی ویژه دنبال شود.
وی ادامه داد: از آنجا که محدوده مورد هدف بازآفرینی در محله سعدی گسترده است، بر اساس توافقی که با مسئولان استان فارس داشته ایم، مقرر شده بخش ها و محدوده هایی که کوچک تر است و در معرض حادثه قرار دارند با شتاب بیشتری بازسازی و احیا شوند.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و لزوم اجرایی و عملیاتی شدن اهداف و برنامه ها در این محله، بحث تشکیل یک سازمان اجرایی مستقل برخوردار از اختیارات در دستور کار قرار گرفت تا نسبت به رفع مشکلات و ارتقای کیفیت زندگی مردم و تامین آسایش، امنیت و رفاه آنها اقدام کند.
پژمان گفت: بی شک تمام امکانات و ابزاری را که در اختیار داریم در اختیار این هیات اجرایی قرار خواهیم داد.
او افزود: این هیات اجرایی برای انجام کارها باید مشاوری انتخاب کند که بتواند با انجام مطالعات دقیق، طرح های اجرایی را با دقت عملیاتی کند تا ما هم قادر باشیم امکانات و منابع مورد نیاز را تامین و جذب کنیم.
وی بیان داشت: همچنین ضروری است شرکت آب منطقه ای فارس مطالعات خود را در این محدوده ها به ویژه نقاط آسیب دیده از سیل، عملیاتی و تکمیل کند.
سیل پنجم فروردین ماه 98 در دروازه قرآن شیراز، 21 کشته، بیش از 100مصدوم و خسارت های مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور برجای گذاشت. ششم فروردین ماه جاری نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه از جمله منطقه سعدی و روستای کرونی با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر رو به رو شدند.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.