به گزارش ایرنا مجتبی محمدپور، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سامانه صدور آنی صورتحساب گاز، مامور اداره گاز با مراجعه به در منازل مشترکان و قرائت رقم کنتورگاز، اطلاعات را در نرم ‌افزار موجود در تلفن همراه خود وارد کرده و پس از ارسال داده به سرور اصلی و پردازش اطلاعات، صورتحساب گاز در چاپگری که همراه دارد چاپ و همان لحظه تحویل مشترک می‌شود.
سرپرست فناوری اطلاعات شرکت گاز استان فارس افزود: با توجه به بررسی های به عمل آمده در این استان و در نظر گرفتن بسیاری از موارد از جمله گستردگی استان، فواصل شهرها با مرکز استان، تعدد روستاها و کیفیت آنتن دهی تلفن همراه، هم اینک در سه شهر لپویی، زرقان و صدرا این طرح به صورت آزمایشی اجرایی شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.
محمد پور ادامه داد: از جمله مزایای سامانه آنی گاز می توان به قرائت سریع و دقیق کنتور، از بین رفتن فاصله زمانی یک ماهه قرائت تا تحویل قبوض و کنترل و نظارت بر عملیات کنتور خوانی با استفاده از سامانه موقعیت یاب جغرافیایی (GPS) اشاره کرد.
به گفته وی، با این روش هرگونه ابهام و یا اعتراض نسبت به ارقام منتشره در قبض گازبها در حضور مامور اداره گاز رفع می شود و از مراجعه بعدی مشترکان به اداره گاز رسانی جلوگیری می کند.
محمدپور ادامه داد: در روش کنونی توزیع قبوض، امکان گم شدن برخی از قبض‌ها یا پرداخت‌های اشتباهی وجود دارد اما در روش جدید آنی گاز در صورتی که مشترک در منزل حضور نداشته باشد، کنتورخوانی مجدد انجام می‌شود و قبض گاز حتما در اختیار مشترک قرار می‌گیرد.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.