دکتر محمد جواد مرادیان، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد قابل توجهی از این مصدومان به شکل سرپایی مداوا و تعدادی نیز برای ادامه درمان به بیمارستان های نمازی، شهید رجایی، شهید دستغیب و شهید فقیهی منتقل شدند.
وی اظهار داشت: از مجموع مصدومان بستری شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز هنوز 20 نفر بستری هستند.
مرادیان اضافه کرد: برابر اعلام پزشکی قانونی، در جریان سیل شیراز 18 نفر نیز جان خود را از دست دادند که البته در مقطعی تعداد فوتی ها 19 نفر اعلام شد که پس از بررسی مشخص شد که یک نفر از فوتی ها ارتباطی با سیل نداشته است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس گفت: به رغم تاکیدها و توصیه هایی که طی روزهای اخیر شده برخی از شهروندان با حضور در حاشیه روخانه ها، مسیل ها و محل هایی که سیل در آنجا جریان دارد اقدام به تهیه عکس یا فیلم می کنند و جان خود را در معرض خطر قرار می دهند.
وی افزود: با توجه به اینکه بر اساس اعلام هواشناسی، در هفته آینده نیز بارش باران در استان خواهیم داشت، لذا به شهروندان توصیه می شود که از تجمع از مسیر عبور سیل و کنار روخانه ها و مسیل ها خودداری کنند چرا که جریان آب ممکن است به دلیل بارش شدید در بالا دست به شکل غافل گیر کننده ای سرعت گیرد و موجب بروز خسارت های جبران ناپذیر شود.
مرادیان، همراهی، همکاری و اطلاع رسانی رسانه های استان در جریان سیل شیرازو دیگر شهرستان های فارس را بی نظیر و تحسین برانگیز دانست و ادامه داد: اقدام به موقع و اطلاع رسانی دقیق سبب شد که جلو شایع پراکنی ها و انتشار اخبار کذب در شبکه های مجازی گرفته شود.
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.