دکتر علی اکبر شکارچی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عملیات اورژانس هوایی با هدف نجات جان و انتقال یک بیمار بد حال دیابتی در روستای در محاصره از برف آق سو از توابع بخش خورش رستم این شهرستان به یکی از بیمارستان های مرکز استان با موفقیت اجرا شد.
وی گفت: بیمار زن 60 ساله ای است که به علت افزایش شدت بیماری قند در روستایی آق سو که امکان هرگونه دسترسی زمینی از طریق راه های ارتباطی و خودرو به آن وجود نداشت، با اعزام یک فروند بالگرد فوریت های پزشکی از مرکز استان به این روستا برای درمان و استفاده از امکانات تخصصی و فوق تخصصی مراکز درمانی اردبیل به این شهر انتقال یافت.
شکارچی با اشاره به اهمیت اعزام بیماران بدحال از طریق اورژانس هوایی و با استفاده از بالگرد در نجات جان بیماران افزود: پنج مورد عملیات اورژانس هوایی قبلی برای اعزام بیماران به بیمارستان های اردبیل و تبریز با موفقیت اجرا شده است.
هفته پیش بالگرد جمعیت هلال احمر اعزامی از استان زنجان پس از بارگیری کمک های غذایی و دارویی و سوار کردن یک تکنسین درمان و یک نجاتگر هلال احمر در خلخال با هدف انتقال یک بیمار دیابتی از روستای آق سو به مراکز درمانی استان اردبیل عازم این روستای در محاصره برف در دل کوه بلند آق داغ شد ولی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی موفق به فرود در این روستا و سوار کردن بیمار دیابتی در این روستا نشد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.