به گزارش ایرنا، داریوش دهقان سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی، مسیر مواصلاتی کازرون به سمت فراشبند مسدود است و عبور و مرور از این مسیر امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد: بارش هایی که طی 48 ساعت گذشته در این شهرستان روی داد سبب شده تا آب در رودخانه های فصلی و رودخانه اعظم جره، جاری و طغیانی شود.
فرماندار شهرستان کازرون افزود: با طغیانی شدن رودخانه های فصلی شاهد بسته شدن مسیر موقت مواصلاتی شهرستان کازرون به سمت فراشبند هستیم البته پل بالاده که مسیر اصلی شهرستان کازرون به سمت فراشبند بود در سال 95 پس از جاری شدن سیل تخریب شد و عملیات بازسازی آن در حال انجام بود.
دهقان اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی مسافران مدت اقامت خود را در این شهرستان افزایش دهند و اگر قصد حرکت به سمت این شهرستان را از مسیر فراشبند دارند زمان سفر خود را به تعویق بیاندازند.
پیش از این، 22 بهمن 97 و اواخر بهمن ماه سال 95 طغیان این رودخانه در پی بارش های مستمر باران باعث تخریب پل 350 متری و مسدود شدن راه ارتباطی کازرون – فراشبند – فیروزآباد شده بود.

** اسکان 30 هزار مسافر در کازرون
فرماندار شهرستان کازرون همچنین گفت: با توجه به بارش های اخیر در شهرستان کازرون بیش از 30 هزار نفر مسافر اسکان داده شده اند.
دهقان اضافه کرد: درهای مدارس ، حسینیه ها ، اماکن ورزشی و خوابگاه های شهرستان کازرون برروی مسافران نوروزی باز است و این مراکز آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
او اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان کازرون بیشترین میزان بارندگی با بیش از 60 میلی متر را داشته و جاری شدن روان آب ها در شهر باعث شد تا اسکان مسافران نوروزی در سطح شهر امکان پذیر نباشد.
وی با بیان این که تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است افزود: با توجه به جلساتی که ستاد بحران شهرستان داشت تمام تمهیدات لازم برای مقابله با سیل و روان آب ها در سطح شهرستان در نظر گرفت شد و قبل از نوروز نیز لایروبی صورت گرفت تا شاهد کمترین خسارت وارده به اماکن عمومی و خصوصی باشیم.
دهقان گفت: سمینار دو روزه تاب آوری برای نخستین بار در کازرون برگزار خواهد شد که نسبت به آموزش افراد اقدام می کند و در تلاش است تا شرایطی فراهم کند که دستگاه های مختلف در شرایط حساس بالاترین آمادگی را داشته باشند و خسارت های وارده نیز به کمترین میزان خود برسد.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.
ع.پ/7372/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.