رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: با شدت گرفتن بارش‌ها از پایان اسفند احتمال وقوع سیل دور از ذهن نبود اما آنچه که در استان‌های شمالی اتفاق افتاد غیرقابل پیش‌بینی بود .

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمدباقر نوبخت در ستاد بحران استان فارس با بیان اینکه حادثه شیراز همه اعضای هیئت دولت را متاثر کرد گفت: اعلام و گزارش تمهیدات لازم برای جلوگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از بارندگی‌ها در فارس طی روزهای آینده دردستور کار قرار گیرد

وی با بیان اینکه به‌رغم طولانی بودن روند بارش‌ها اما کمترین تلفات جانی را داشتیم، افزود: هرچند که خسارت جانی و مالی زیادی به استان‌های شمالی وارد شده اما  با کمک‌های بلاعوض و مساعدت‌های ارزان قیمت تلاش خواهیم کرد که خسارت‌ها را جبران کنیم . 

نوبخت خاطر نشان کرد: این مهم با اختصاص تنخواه‌های مناسب به استان‌های خراسان شمالی، مازندران و سمنان مدیریت شد اما خبر حادثه سیل شیراز نگران کننده بود و همه اعضای هیئت دولت از وقوع آن بسیار متاثر شدند . 

نوبخت خاطرنشان کرد: با دستور مستقیم ریاست جمهوری به وزرای بهداشت، اطلاعات و بنده ماموریت داده شد که با توجه به عمق این اتفاق دردناک سریعا به منطقه اعزام شویم . 

وی ادامه داد: آنچه که برای دولت بسیار مهم است عدم تکرار این اتفاق و رخداد سیل در روزهای آینده است، چرا که جمع زیادی از هم‌وطنان در این شهر برای مسافرت حضور پیدا کرده‌اند که نباید این حادثه به هیچ وجه تکرار شود . 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تاکید کرد که با توجه به تداوم بارش در استان فارس، اگر امکان طغیان رودخانه‌ها به ویژه در کلانشهر شیراز وجود دارد باید با مرتفع شدن ایرادات، از هر گونه خسارات به نفوس و اموال مردم پیشگیری کرد . 

وی همچنین با تاکید بر اینکه آنچه که اتفاق افتاد نیازمند بررسی است که آیا غفلت و سستی در این باره انجام شده بود یا نه؟ گفت: صرف نظر از اینکه امکان دارد در فضای مجازی مسائلی مطرح شود اما اهمیت دارد که به لحاظ تحلیلی به جمع بندی‌های مناسب برسیم . 

نوبخت خاطر نشان کرد: عده‌ای از هم‌وطنان عزیز جان خود را از دست داده‌اند که ضمن ابراز همدردی دولت با خانواده‌های این عزیزان، تعدادی از میهمانان در شیراز بستری هستند که وزیر بهداشت هم‌اینک حضور یافته‌اند که تسریع در روند درمانی آنها را فراهم کنند . 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.