زمین خواری و در کنار آن حفر چاه های غیر مجاز و کشت بی رویه محصولات کشاورزی که برای قاچاقچیان و زمین خواران سود دارد،منابع عمومی را ازبین برده است.
رئیس کل دادگستری استان فارس رویکرد دستگاه قضایی در سال جدید را معرفی همه سهل انگاران در امر پیشگیری، برخورد با زمین خواران و مقابله با متصرفان و فساد های مرتبط با این پدیده دانست و گفت: حتی مسئولان قضایی حوزه هایی که پیگیری حقوق عامه را مد نظر قرار ندهند مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.
به گزارش ایرنا علی القاصی مهر در آخرین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت المال اضافه کرد: امید است با هوشیاری نهاد های متولی امر زمین در زمینه پیشگیری از تصرفات و زمین خواری احتمالی متصرفان در نوروز شاهد هیچ زمین خواری و تصرف غیر قانونی نباشیم.
وی با بیان اینکه زمین خواران در روزهای ابتدایی سال به لحاظ تعطیلی ادارات و نهادها زمینه را آماده دست اندازی به اراضی ملی می دانند گفت: با آمادگی و پیش بینی و تشکیل گروه ها و گشت های سیار در ادارات منابع طبیعی ، محیط زیست، راه و شهرسازی، شهرداری و اوقاف می توان این فرصت را از سودجویان گرفت.
القاصی مهر به حضور قضات کشیک در حوزه های قضایی سراسر استان فارس در نوروز اشاره کرد و افزود: قضات و مسئولان قضایی استان همچون سنوات گذشته طبق برنامه زمانبندی مشخص با حضور در محل خدمت نیازهای ضروری و فوری مردم و نهادها به مراجع قضایی را برآورده می کنند و در زمینه مقابله و برخورد با تصرفات احتمالی آماده صدور دستورات قضایی مورد نیاز هستند.
رئیس شورای قضایی استان فارس اظهار داشت:مدیران ادارات و نهاد های متولی امر زمین در چارچوب اختیارات قانونی تعیین شده از ظرفیت های قانون نسبت به رفع تصرفات اقدام کنند.
رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در استان فارس با بیان اینکه اگر این حساسیت و مطالبه گری نباشد وضعیت تصرفات ادامه خواهد یافت عنوان کرد: بسیاری از تصرفات و دست اندازی ها به اراضی ملی در پیش روی مسئولان صورت می پذیرد در حالی که در قانون اختیارات وسیعی برای رفع تصرف در مراحل اولیه برای نهاد ها و ادارات پیش بینی شده است.
ع.پ /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.