به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرای این طرح که در آستانه نوروز در شیراز در حال اجرا است افزود: از مجموع معتادانی که طی پنج روز گذشته جمع آوری و به مراکز درمانی منتقل شده اند، 27 نفرشان زن بوده اند.
وی ادامه داد: طرح نوروزی ساماندهی معتادان متجاهر هم اینک در محله‌ های سنگ سیاه، بیات، سهل آباد، ده پیاله، کوزه گری و شهرک سعدی با حضور پلیس در حال اجرا است.
او اظهار داشت: با جمع آوری و ساماندهی معتادان کارتن خواب و متجاهر، شاهد کاهش میزان جرائم خُرد از جمله سرقت ها خواهیم بود.
ابراهیمی بیان کرد: معتادان متجاهر به مدت سه ماه در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده 16 قانون و همچنین مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد که در قالب تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده اند، به شکل کاملا رایگان نگهداری و درمان می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: از آنجا که در مبارزه با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر، اولویت با مکان هایی است که این افراد حضور بیشتری دارند، لذا از شهروندان درخواست می کنیم که ما را در جمع آوری و ساماندهی این افراد یاری کنند.
ابراهیمی اضافه کرد: اعتیاد در راس بسیاری از آسیب ها و معضلات اجتماعی قرار دارد که حل آن نیازمند یک عزم و اراده ملی و کمک همگانی است.
وی گفت: اولویت راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری است و در این جهت همه نهادها و مجموعه ها باید فعالیت داشته باشند.
او ادامه داد: اولویت کوتاه‌ مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز ساماندهی معتادان متجاهر است چرا که حضور آنها در خیابان های شهر احساس امنیت و آرامش را در جامعه از بین می برد.
ابرهیمی افزود: نهاد‌های مقابله ای هم باید بکوشند و مانع ورود و توزیع مواد مخدر در استان شوند و سایر مجموعه ها نیز اقدامات پیش گیرانه خود را گسترش دهند.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.