طاووس که حدود سی سال در میدان مقابل دروازه قرآن شیراز نشسته بود، شنبه 11 اسفند 97 از جا کنده و بار کامیون شد و فیلم آن دست به دست بین کاربران فضای مجازی چرخید و خاطر شیرازی ها را مکدر کرد.

** کار ما نبوده
خبرنگار ایرنا برای پیگیری وضعیت این طاووس، یکشنبه با رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری که متولی فضاهای سبز شیراز است تماس گرفت اما این مسئول اعلام کرد که در این تصمیم دخالتی ندارد.
جهانبخش میرزاوند گفت: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری در انتقال آن نقشی نداشته و بنا به تصمیم شهرداری منطقه و معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز این انتقال صورت گرفته است.
وی ادامه داد: این طاووس از سال 70 که دروازه قرآن و مقبره خواجوی کرمانی بهسازی شد، در این محل نهاده و سال 96 نیز بهسازی شده بود.
میرزاوند بیان کرد: در جلساتی که در این باره برگزار شد نظر سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شیراز بر بهسازی این نماد شهری بود و با جابه جایی آن مخالفت شد اما این کار صورت گرفت.

**طاووس دروازه قرآن درشمایلی تازه و ایستاده می‌آید
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این طاووس علیرغم اینکه سی سال در این نقطه جانمایی شده بود اما از زیبایی بصری و فرم درستی برخوردار نبود و زیاد به طاووس شباهت نداشت.
محمدرضا محمدحسن‌ پور افزود: برای ساخت طاووس در میدان دروازه قرآن استادان دانشگاهی و طراحان برجسته ای بکار گرفته شده اند و طرحی شکیل و درخور نام شیراز طراحی و ساخته شده است که عصر امروز (یکشنبه)از شهرک صنعتی به این محل انتقال می یابد و ظرف چند روز آینده حداکثر تا 20 اسفند ماه جاری تجهیزات آن در میدان دروازه قرآن نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: ابعاد طاووس قبلی که در میدان دروازه قرآن قرار داشت سه و نیم متر طول در چهار متر ارتفاع بود و طاووس جدید 8 متر طول در 5 و نیم مترارتفاع و دو نیم متر عرض ساخته شده و گلکاری دم طاووس جدید نیز 50 متر در 30 متر طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه طاووس قبلی به شکل نشسته طراحی شده بود اما طاووس جدید ایستاده و حدود دو متر طول پاهای آن است، گفت: طاووس قبلی که در دروازه قرآن نصب بود روز شنبه از این محل به کارگاهی برای بهسازی منتقل شد و بزودی در ورودی شیراز از سمت محور فسا جانمایی می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز می گوید که شاید طاووس جدید اشکالاتی داشته باشد اما به لحاظ زیبایی و فرم قابل قیاس با طاووس قدیمی این محل نیست و بسیار زیباتر خواهد بود.
وی عنوان کرد: ساخت طاووس جدید در میدان دروازه قرآن حدود 80 میلیون تومان هزینه داشته است.
محمدحسن پور اظهار داشت: ورودی شیراز از سمت دروازه قرآن نیازمند بهسازی و تغییر بود و این طاووس نیز فرم زیبایی نداشت که تصمیم بر تغییر آن گرفته شد.
9873 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.