علی شایگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهضت درختکاری در سطح شهر از سال های گذشته آغاز شده و امسال تولید این تعداد اصله نهال را با هدف راه اندازی نهضت درختکاری، خودکفایی در تولید و کاهش مصرف آب در اولویت اهداف خود قرار دادیم.
وی ادامه داد: بیشتر این درختان شامل زبان گنجشگ، لیلکی، آیلانتوس، باران طلایی و افرا و مقاوم به کم آبی هستند.
وی اضافه کرد: کاشت درختان در سلامت و بهبود وضعیت روحی و جسمی شهروندان نقش برجسته ای دارد.
وی بیان کرد: توسعه فضای سبز با عملیات کاشت درخت و درختچه‌های مطابق با اقلیم آب و هوایی و مقاوم به کم آبی از اقدامات اصلی و ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: کاهش هزینه مصرف بهینه آب، مقابله با ریزگردها و آلودگی هوا در سطح شهر ارومیه از اهداف این سازمان در تولید و گلدانی کردن درختان و درختچه های مقاوم به کم آبی است.
وی اضافه کرد: درختان و درختچه های زینتی نقش جدی در زیبایی چهره شهر دارند و کاشت درختان یکی از نیازهای ضروری و پدیده های مطلوب زندگی شهرنشینی است.
وی اظهار کرد: توسعه روزافزون شهری و زندگی شهرنشینی آثار نامطلوبی در حیات شهروندان دارد و با توسعه فضاهای سبز شهر ارومیه درصدد کاهش اثرات این عوامل نامطلوب هستیم.
شایگان گفت: سازمان سیما ، منظر و فضای سبزشهرداری ارومیه آمادگی لازم برای فروش نهال های تولید شده با قیمت پایین را به شهرداری های و دستگاه هایی اجرایی آذربایجان غربی دارد.
به گزارش ایرنا، ارومیه که به عنوان یک باغ شهر در کشور مطرح است بیش از 700 هکتار فضای سبز شهری در اختیار دارد که بخش قابل توجهی از این میزان را پوشش درختی تشکیل می دهد.
این شهر 750 هزار نفر جمعیت و بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.