به گزارش ایرنا سیامک شمس، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ظرف مدت یاد شده 816 مرکز متخلف در فارس به مراجع قضایی معرفی، برای آنها پرونده تشکیل که در نهایت با دستور مقام قضایی منجر به تعطیلی این تعداد واحد صنفی شده است.
وی بیان داشت: در 11ماه امسال، 9هزار و 861 مورد گزارش مردمی در سامانه تلفنی بهداشت 190به ثبت رسیده که بر اساس آمارها بیشترین موضوع شکایت شهروندان، رعایت نکردن نکات بهداشتی در تهیه و توزیع مواد غذایی است.
شمس ادامه داد: پیگیری این شکایت ها با جدیت ادامه دارد و با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت جامعه، بدون هیچ گذشتی برخورد قاطع انجام می شود.
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه حفظ سلامت شهروندان، خط قرمز این نهاد است، گفت: در مدت مورد اشاره، 245هزار و 393مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.
شمس ادامه داد: در حال حاضر کارشناسان بهداشت محیط و تیم های بهداشتی به بهترین تجهیزات روز مجهز هستند و می ‌توانند به راحتی در محل، بسیاری از مواد غذایی را نمونه گیری و آزمایش کنند.
مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: تعطیلی یک مرکز به دلیل تخلف ‌های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارایه اخطار به متصدی مرکز انجام می ‌شود، بنابراین تمام فروشندگان مواد غذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، لازم است اخطارهای بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع نقص مشکل ‌های بهداشتی واحد خود تلاش کنند‌.
به گفته شمس، در 11ماه امسال نیز 74 هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در فارس کشف و معدوم شد.

**بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز تشدید می شود
مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اظهار داشت: در قالب اجرای طرح سلامت نوروزی که از یکم اسفند 97 در استان فارس آغاز شده و تا شانزدهم فروردین 98 ادامه دارد، نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی در این استان تشدید می شود.
شمس بیان کرد: در مدت زمان اجرای این طرح، 400 بازرس بهداشت محیط با لباس یکسان و در قالب تیم های 2 و یا چند نفره به صورت کشیک ثابت و سیار، در تمام ایام هفته و روزهای تعطیل فعال هستند.
او گفت: امروزه هر شهروند می تواند با هدف ارتقای سلامت عمومی جامعه به عنوان بازرس افتخاری در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه نظارتی شکایت های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شماره تلفن 190اطلاع دهد تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.