به گزارش خبرنگار ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، دوشنبه در هفتاد و چهارمین نشست این شورا با یک فوریت با طرح جمعی از اعضای این نهاد مبنی بر اصلاح طرح شفافیت در شهرداری شیراز با هدف بارگذاری اطلاعات اسامی کارکنان و نیروی انسانی شهرداری، میزان حقوق و دستمزد مدیران شهرداری و گزارش سفرهای خارجی کارکنان و ‌مدیران شهرداری در سامانه شفافیت موافقت کردند.

**حذف سه بند، کل طرح سامانه شفافیت را زیر سوال برد
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست بیان داشت: حذف این سه بند در زمان تصویب طرح راه اندازی سامانه شفافیت، با واکنش‌های عمومی رو به رو شد و این طرح قهرمانانه را زیر سئوال برد.
ابراهیم صبوری ادامه داد: اعضای شورای شهر در آستانه‌ راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز تصمیم گرفتند، مجددا این سه بند را بررسی و به طرح تصویب شده قبلی اضافه کنند.
وی افزود: این سه بند جزو مطالبات عمومی است و درخواست‌های متعددی برای اعلام این موارد به دست اعضای شورای شهر رسیده است.
این طرح یک‌ فوریتی پس از بررسی در کمیسیون‌های ذی ربط، هفته آینده به صحن علنی شورای شهر شیراز برای تصویب نهایی ارسال خواهد شد.
طرح اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز بعد از گذشت هفت ماه از کش و قوس های فراوان، پنجم آذرماه 97 با حذف بندهایی مهم شامل شفافیت در مورد استخدام ها، میزان حقوق و سفرهای خارجی مدیران شهرداری به تصویب رسید.
حذف شدن این سه بند از سامانه شفافیت شهرداری شیراز در 2 ماه گذشته، انتقادهای تندی را به سوی شورای پنجم شهر شیراز روانه کرد.
حذف این سه بند از سامانه شفافیت شهرداری شیراز حتی انتقاد برخی از اعضای شورای شهر شیراز را نیز در پی داشت.

**پای شفافیت بایستیم
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز که یکی از منتقدان حذف سه بند یاد شده از سامانه شفافیت شهرداری شیراز بود، در نشست خبری خود که سی ام بهمن ماه 97 برگزار شد، گفت: از همکارانم در شورای شهر شیراز تقاضا دارم پای مساله شفافیت و گسترش این امر در سیستم شهرداری ایستادگی کنند و از هیچ عرصه‌ای در خصوص شفافیت در شهرداری کوتاه نیایند.
مهدی حاجتی با اشاره به حذف 2بند از طرح سامانه شفافیت شهرداری شیراز با عنوان تعارض منافع که در ماه های گذشته و در غیاب وی به تصویب شورای شهر شیراز رسید، اظهار داشت: طرح تعارض منافع و سامانه شفافیت مربوط به جناح خاصی نیست.
وی ادامه داد: این اختلاف نگاهی است که با شهرداری و شورای شهر سابق و همچنین با تعدادی از اعضای کنونی شورای شهر شیراز در مورد طرح تعارض منافع و سامانه شفافیت شهرداری وجود دارد که اگر در مقابل این حوزه ها سرسختی ادامه پیدا کند هرکس راه خودش را خواهد رفت و من نیز به شیوه دیگری با مردم گفت و گو خواهم کرد.
حاجتی اضافه کرد: باید یکبار با همه اعضای شورای شهر شیراز به توافق برسیم که عملکرد ما شبیه به آنچه به مردم در زمان انتخابات گفتیم هست یا خیر، خطری که درشهرداری وجود دارد خطر فساد و تبعیض است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.