محمد ابراهیم فروزانی شامگاه یکشنبه در حاشیه جشن‌های مردمی کوثر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طرح شهر خلاق ادبی اولین بار توسط یونسکو مطرح شد و مطابق پروتکل‌های این سازمان شهرداری باید متولی باشد؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که شهر خلاق ادبی تنها یک عنوان نیست و مجموعه‌ای از فعالیت‌های ادبی در حوزه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد که همایش سالانه ریحانه می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.
فروزانی با بیان اینکه ادبیات موضوعی پایه‌ای برای فعالیت‌های هنری محسوب می‌شود، عنوان کرد: پیگیری اینگونه برنامه‌ها و نیز ایجاد ارتباط بین‌المللی با دیگر شهر‌های جهان به واسطه برخورداری از صبغه ادبی به غنا و فعالیت بیشتر در این حوزه کمک کند.
فروزانی با اشاره به سفر معاون رئیس جمهوری به شهرستان مهر در استان فارس ابراز داشت: با برگزاری جشنواره ریحانة‌النبی این فرصت برای شهرستان مهر فراهم آمده است که ضمن برخورداری مردم از برنامه‌های معنوی و روحانی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای موجود را بالفعل کنند.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های جنوبی فارس از جمله شهرستان مهر با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه‌شان همچون نزدیکی به خلیج فارس، نزدیکی به منطقه پارس جنوبی و نیز بهره‌مندی از آثار باستانی و تاریخی موجود در منطقه جایگاهی ویژه در توسعه گردشگری و نیز رونق اقتصادی دارد.
معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس افزود: استان فارس همچنین به دلیل میزبانی از علما و امامزادگان امکان مناسبی را برای معرفی گردشگری مذهبی دارد.
فروزانی با بیان اینکه شهرستان‌های نیمه جنوبی استان فارس طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده‌اند، ادامه داد: با توجه به موقعیت‌‌های ویژه‌ای که در نیمه جنوبی استان وجود دارد، امیدواریم که اتفاقات مثبتی برای این شهرستان بیفتد که موجب رونق آن شود.
وی در ادامه با اشاره به ثبت سه محور جهانی که مربوط به شهر‌های فیروزآباد، کازرون و سروستان است، گفت: این محور جهانی قابل گسترش به سمت شهرستان‌های جنوبی است و ضروری است بتوانیم معرفی بهتری از منطقه داشته باشیم.
سومین همایش ملی ریحانه النبی از اول اسفندماه در تهران آغاز شد. این همایش در دوم اسفندماه با معرفی شاعران و نویسندگان برتر در مراسم جایزه ادبی ریحانه به شیراز رسید.
ادامه این همایش در شهرستان مُهر با اهدای جایزه کتاب سال ریحانه و برگزاری جشن‌های مردمی کوثر تا هفتم اسفندماه جاری ادامه می‌یابد.
انتخاب کتاب سال ریحانه که به معرفی کتاب برتر پیرامون زندگی، سیره و شخصیت حضرت زهرا (س) می پردازد نیز برای نخستین بار اجرایی خواهد شد و پس از آن به صورت سالانه کتاب سال ریحانه یکی از محورهای اصلی همایش ملی ریحانه النبی خواهد بود.
ترویج سیره اهل بیت (س)، معرفی دقیق‌، روشن‌ و تاثیرگذار ابعاد وجودی حضرت زهرا (س)، پرداخت هنرمندانه به شخصیت والا و الهی حضرت زهرا (س) در زبان شعر و داستان، ارتقا و اعتلای فرهنگ غنی ادبیات فاطمی و شناسایی و گرامیداشت پدید آورندگان آثار آیینی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
شهرستان مهر در فاصله 330 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.