به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوو فریسن روز سه شنبه در بازدید از پایگاه بهداشتی وزیر آباد شیراز حساسیت ویژه و توجه و همت دولت ایران در ارائه خدمات سلامت به پناهندگان را ستود.
نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران با چشمگیر خواندن نحوه خدمات رسانی به پناهندگان در پایگاه بهداشتی وزیر آباد، نبود تبعیض در ارائه خدمات بهداشتی به هموطنان ایرانی و اتباع خارجی را ناشی از عدالت اسلامی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی با قدردانی از مهمانپذیری ایران اسلامی گفت: خدمات ایران به پناهندگان در مقایسه با بسیاری از کشورها کم نظیر و مثال زدنی است.
فریسن همچنین به طور خاص خدمات ایران در زمینه های بهداشتی و آموزش مورد اشاره قرار داد و آن را را کم نظیر و قابل توجه دانست و گفت: سازمان ملل نیز حمایت لازم را برای ادامه و توسعه این خدمات خواهد داشت.
وی ادامه داد: از ارائه خدمات در زمینه امکان تحصیل کودکان پناهندگان باید قدردانی کرد همچنین برنامه ویژه ایران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور در خصوص بیمه سلامت و بیمه سلامت ایرانیان قابل تقدیر است.
رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز نیز در پایان این بازدید گفت: نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، ضمن بازدید از پایگاه بهداشتی وزیر آباد شیراز، از نزدیک با چگونگی خدمت رسانی به پناهندگان آشنا شد.
دکتر احمد رضازاده افزود: در این بازدید نماینده کمیساریای عالی پناهندگان و هیات همراه از روند ساخت پروژه جدید پایگاه وزیر آباد نیز دیدن و روند اجرای پروژه را مطلوب ارزیابی کردند.
وی اظهار داشت: در پایگاه بهداشتی وزیر آباد، خدماتی از جمله سلامت مادر و کودک، واکسیناسیون، مامایی، آموزش به داوطلبان سلامت، مشاوره تغذیه و روانشناسی، بیماری های واگیر و غیر واگیر به پناهندگان همانند هموطنان ایرانی ارایه می شود.
رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز گفت: ارائه خدمات سلامت به اتباع افغان و دیگر پناهندگان، ضریب سلامت در جامعه را افزایش می دهد و ایمنی و سلامت بیشتری برا یمردم به ارمغان خواهد آورد .
وی افزود: ارائه برخی از خدمات از جمله خدمات واکسیناسیون، مامایی و سلامت مادر و کودک و همچنین ارائه خدمات به سالمندان ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی و برگرفته از آموزه های معنوی ماست و از حمایت های بین المللی هم برخوردار است.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.