محمدکاظم حیدری یکشنبه به ایرنا اظهارداشت:کشاورزان و تاجران میوه برای جلوگیری از کپک زدگی میوه هایی نظیر موز و مرکباتی که در کیسه های نایلون بسته بندی می شوند از قارچ کش ها استفاده می کنند و چون قارچ کش ها سمومی هستند که برای سلامت انسان مضرند، توصیه می شود موز و مرکبات بسته بندی شده در نایلون را حتما قبل از مصرف بشویید.
وی با بیان اینکه میوه ها و سبزی ها پس از برداشت دارای بافت های زنده هستند که فعالیت متابولیکی دارند اظهارداشت: عمده ترین فعالیت متابولیکی که پس از برداشت محصول نیز ادامه دارد تنفس است و این تنفس باعث تعرق می شود، به همین دلیل میوه ها در بسته بندی های پلاستیکی ایجاد رطوبت می کنند و این رطوبت باعث رشد قارچ ها و فساد میوه می شود.
این کارشناس گفت: میوه ها به عنوان منابع غنی از ویتامین و فیبر نقش مهمی در تامین نیازهای غذایی و سلامت انسان دارند که نباید به عامل بیماری تبدیل شوند.
حیدری افزود: میوه هایی که در نیم کره جنوبی زمین تولید می شوند پس از چند روز در فاصله هزاران کیلومتری دورتر به مصرف ساکنان نیم کره شمالی زمین می رسند و بالعکس که لازمه این جابجایی های بزرگ و گسترده فراهم آوردن محیطی مناسب برای حفظ کیفیت و جلوگیری از پوسیدگی میوه ها ست.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.