به گزارش خبرنگار ایرنا لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری شیراز در سال 98 که همزمان با شروع نخستین سال برنامه توسعه سوم شهرداری این شهر است با کاهش و افزایش‌هایی در بخش های مختلف همراه است.
شهردار شیراز، دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برای جبران افزایش 6درصدی هزینه های جاری شهرداری در سال آینده که از 24درصد در سال 97 به 30درصد در سال 98 افزایش یافته، سهم بخش عمران با کاهش مواجه شده و از 76درصد در بودجه 97 به 70 درصد در بودجه سال 98 رسیده است.
نکته متفاوت در لایحه پیشنهادی بودجه شهرداری شیراز، افزایش قابل توجه سهم بخش حمل و نقل عمومی و بهبود عبور و مرور است و بنا به گفته حیدر اسکندرپور، 40درصد از بودجه 2 هزار و 100میلیارد تومانی بخش عمران را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: بهبود و توسعه حمل و نقل عمومی شیراز در سال 98 با بودجه 840 میلیارد تومانی، شتاب بیشتری خواهد گرفت.
اسکندرپور ادامه داد: 97 درصد از کل بودجه بخش عمران در سال 97 به تکمیل طرح های نیمه تمام اختصاص یافت که به همین دلیل توان شروع پروژه های مد نظر شورای پنجم وجود نداشت اما برای سال 98 سهم پروژه های نیمه تمام به حدود 40 تا 50 درصد بودجه بخش عمرانی کاهش یافت تا سال آینده رویکرد شهرداری و شورای اسلامی معطوف به اجرای طرح های انسان محور باشد.
وی، به مشکلات فرا روی مجموعه مدیریتی شهرداری برای تدوین بودجه لایحه سال 98 اشاره کرد و گفت: در سال 98 با محدودیت های بیشتری برای اجرای بودجه های مورد نظر در بخش عمرانی مواجه خواهیم شد.
شهردار شیراز بیان کرد: نوسان قیمت و افزایش نرخ ارز یکی دیگر از مشکلات این نهاد در تدوین لایحه بودجه 98 بود زیرا این امر در تامین نیازهای حوزه های اجرایی همچون آتش نشانی و مترو تاثیر گذار است.
اسکندر پور ادامه داد: همچنین افزایش حقوق کارمندان که از سوی دولت مصوب شده، یکی دیگر از مشکلاتی است که موجب تحمیل بار بیشتر بر هزینه های جاری شهرداری در لایحه بودجه سال آینده شده است.
شهردار شیراز، شرط اصلی برای اختصاص بودجه های یاد شده را تحقق کامل بودجه پیشنهادی دانست و گفت: این لایحه برنامه اصلی و پایه اداره شهر شیراز در سال آینده است و هر قدر میزان توجه و نقد نسبت به آن بیشتر باشد این برنامه کامل تر و بهتر خواهد بود.
وی گفت: امیدواریم صاحب نظران و متخصصان نسبت به این لایحه اهتمام ویژه ای داشته باشند و اعضای شورای اسلامی شیراز نیز تمام موارد مورد نظر خود را برای اداره شهر در سال 98 در این لایحه لحاظ کنند.
او بیان داشت: افزودن نظرات به صورت تکالیف به بودجه نشاندهنده ضعف لایحه مصوب خواهد بود همانگونه که لایحه بودجه سال 97 به دلیل اجرایی کردن برنامه توسعه دور قبل دچار مشکلاتی شد و افزودن 150مورد به صورت تکالیف در ضمیمه بودجه نشان دهنده این ضعف است.
اسکندرپور، در بخش دیگری از سخنان خود در مورد انعقاد قرارداد جدید مطالعاتی در حوزه حمل و نقل همگانی شیراز، اظهار داشت: مطالعات برنامه جامع حمل و نقل از سوی دانشگاه شیراز پیگیری شده که به دلیل به درازا کشیدن برنامه حتی تا مرز خاتمه پیمان با این دانشگاه نیز پیش رفتیم.
وی ادامه داد: در نهایت پس از برگزاری نشست هایی مقرر شد تا دانشگاه شیراز این طرح را به انجام رساند و در عین حال به دلیل نیاز به تکمیل مطالعات در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی، قرارداد جدیدی در این زمینه با دانشگاه علم و صنعت منعقد کردیم که منتظر تامین ضمانت نامه های مورد نیاز از سوی این دانشگاه هستیم.
شهردار شیراز، همچنین در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در مورد مسیرهای دوچرخه سواری در این شهر گفت: این طرح هنوز در حال اجراست و بیست و دوم بهمن ماه 97 افتتاح خواهد شد بنابراین نواقص موجود تا زمان افتتاح تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.