به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، عصر پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در شیراز افزود: بر این باوریم که مجموعه مدیران استان دارای علم و دانش کافی برای انجام مسئولیت های خود هستند و می توانند به وظایفشان به نحو مطلوب عمل کنند مگر اینکه یک مدیر خسته شده باشد و نخواهد این روند را ادامه دهد.
وی ادامه داد: بی شک تا زمانی که همه مدیران، با انگیزه و کوشا برای خدمت به مردم و پیشبرد اهداف، سیاست ها و برنامه های دولت حرکت می کنند، هیچ تصمیم جدیدی گرفته نخواهد شد.
او اظهار داشت: در بحث تغییر و تحولات احتمالی که مدیران دستگاه ها در سطح مجموعه خود ممکن است ایجاد کنند نیز بر توجه به شایسته سالاری و انتخاب افراد با انگیزه و روحیه کار جهادی و همسو با سیاست های دولت تاکید می شود.


**اشتغال و معیشت عمومی اولویت نخست مدیریت ارشد استان است
استاندار فارس، توجه به اشتغال جوانان و معیشت عمومی را اولویت نخست مدیریت ارشد استان دانست و گفت: باید در مقطع کنونی و با توجه به شرایط حاکم بر فضای اقتصادی کشور و استان، به این 2 مبحث مهم به شکل جدی توجه شود.
رحیمی افزود: در این رهگذر توجه به مواردی که بتواند فرصت های شغلی را با سرعت بیشتری ایجاد کند و در عین حال بازدهی بیشتری داشته باشد مورد تاکید است از جمله صنایع کوچک، صنایع تبدیلی، خدمات و فعالیت های گردشگری که می تواند در یک دوره زمانی کوتاه تر و با سرمایه گذاری کمتر، اشتغال بیشتری را در استان ایجاد کنند.
وی گفت: افزون بر این، در حوزه صنایع و معادن نیز ظرفیت ها و قابلیت هایی در استان داریم که ضرورت دارد مسئولان برای استفاده مطلوب از این ظرفیت ها برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

**توجه به معیشت عمومی و عدالت اجتماعی از ویژگی های بودجه 98 است
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به معیشت عمومی، به ویژه اقشار کم درآمد و عدالت اجتماعی را از ویژگی های لایحه بودجه 98 دانست و بیان داشت: در این بودجه به حمایت از تولید و ایجاد اشتغال نیز توجهی خاص شده است.
رحیمی ادامه داد: باید توجه داشت که بودجه ریزی در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی با شرایط عادی متفاوت است و ما باید در سایه برنامه ریزی درست و با آمادگی کامل، بهترین شرایط را برای کشور و استان رقم بزنیم.
او اظهار داشت: در بودجه 98 به افزایش شفافیت و انضباط بودجه که همواره مورد انتظار مردم و شعار دولت بوده، توجه شده چرا که با شفافیت در عملکرد به ویژه در زمینه بودجه، درآمد و هزینه، شاهد افزایش اعتماد عمومی به مجموعه های حاکمیتی خواهیم بود.
وی گفت: با توجه به اینکه بحث درآمد، هزینه و بودجه های مصوب مطرح است لازم است به طرح های عمرانی که موجب رضایتمندی مردم می شود بیشتر اهتمام داشته باشیم و از تعریف پروژه های جدید پرهیز شود و به سمت تکمیل طرح های نیمه تمام به ویژه پروژه های با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی حرکت کنیم تا مردم با سرعت بیشتری از منافع آن پروژه ها بهره مند شوند.
استاندار فارس، بر لزوم توجه به طرح هایی که بر اقتصاد ملی و منطقه ای تاثیر دارند و موجب کاهش مشکلات استان می شود تاکید و بیان کرد: از جمله این پروژه ها می توان به آزاد راه شیراز – اصفهان، خطوط آبرسانی، سالن پروازهای خارجی فرودگاه شیراز و پروژه های بزرگراهی اشاره کرد.
رحیمی گفت: یکی از طرح های دیگر در این زمینه، راه آهن شیراز – بوشهر است که موضوع تسهیلات خارجی میان مدت (فاینانس) آن در کمیته فنی شورای اقتصاد به نتیجه رسیده و ما نیز آن را در شورای اقتصاد پیگیری خواهیم کرد تا به نتیجه نهایی برسد.
او افزود: چنانچه تمام این طرح ها اجرا شود و به بهره برداری برسد، شاهد ایجاد اشتغال و کاهش هزینه های حمل و نقل در استان خواهیم بود.
استاندار فارس، بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه این استان تاکید کرد و اظهار داشت: ما آمادگی کامل داریم تا شرایط را برای حضور سرمایه گذار داخلی و خارجی در فارس فراهم کنیم و تمام اقدامات قانونی لازم را برای تسهیل امور آنها انجام دهیم.
رحیمی تاکید کرد: بدون تردید از واگذاری طرح ها به بخش خصوصی به عنوان یکی از مولفه های ارزیابی عملکرد مدیران استفاده خواهیم کرد.


**دستاوردهای 40 ساله نظام به شکل هنرمندانه و اثرگذار بازگو شود
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار بازگویی و بیان دستاوردهای نظام به شکل هنرمندانه و اثرگذار شد و گفت: برای تحقق این مهم، تمام دستگاه ها به نمایشگاهایی که برای معرفی این دستاوردها در دهه مبارک فجر برپا خواهد شد توجه ویژه داشته باشند.
رحیمی افزود: بدون شک بیان دقیق و صحیح دستاوردها، افزون بر ایجاد امید در مردم، تبلیغات منفی دشمنان را نیز خنثی خواهد کرد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.