شهرداری شیراز در راستای بسترسازی برای حرکت در مسیر شهر هوشمند، عضو رسمی سازمان جهانی دولت الکترونیک (سازمان شهرهای هوشمند پایدار) شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز عضویت در سازمان جهانی دولت الکترونیک «WeGO» می تواند به شیراز به منظور حرکت در مسیر شهر هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت شهری از طریق تبادل دانش و تجربه با سایر شهرهای هوشمند جهان کمک کند.

سازمان جهانی دولت الکترونیک (سازمان شهرهای هوشمند پایدار) «WeGO» یک نهاد بین المللی است که با شهرها در جهت توسعه پایدار شهری براساس دولت الکترونیک همکاری می کند و رویکرد کلیدی آن تحقق «شهر هوشمند پایدار برای همگان» است. مقر این سازمان در شهر «سئول» کره جنوبی به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در امر هوشمندسازی قرار گرفته است. سازمان جهانی دولت الکترونیک با داشتن 128 عضو همچون «فرانکفورت» آلمان، «سانفرانسیسکو» آمریکا، «مسکو» روسیه، «بروکسل» بلژیک علاوه بر برگزاری رویدادها و دوره های آموزشی، امکان استفاده از کمک های فنی برای برخی از پروژه های هوشمندسازی شهری و تقویت برندسازی شهر شیراز را نیز فراهم می کند.

هوشمندسازی شهر شیراز و شهرداری یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت شهری است و اسکندرپور شهردار شیراز نیز پیش از این اعلام کرده بود که «مجموعه مدیریت شهری با در پیش گرفتن رویکرد انسان محوری، هوشمندسازی شهر شیراز را هدف خود قرار داده و برای تحقق این هدف در نخستین گام اقدام به تشکیل ستاد هوشمندسازی متشکل از مدیران شایسته و متخصصین کرده است. هوشمندسازی شهرها نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های اساسی و طی مسیری طولانی است. رشد و توسعه استفاده از فناوری‌ها زمانی برای ما مهم و قابل اهمیت است که کیفیت زندگی شهروندان را ارتقا دهد، در این راستا ما نیز به دنبال ارتقای زندگی در کلانشهر شیراز هستیم و تلاش داریم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم.»

از این رو عضویت شهرداری شیراز در سازمان جهانی دولت الکترونیک (سازمان شهرهای هوشمند پایدار) می‌تواند گامی مؤثر جهت هوشمندسازی شیراز، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدیریت شهری و در نهایت افزایش رفاه شهروندان باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.