لیلا دودمان، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ضرورت ایجاد و راه‌اندازی مرکز ماده 16زنان (کمپ ترک اعتیاد اجباری) گفت: برای ایجاد این مرکز از بیست و هفتم آبان ماه 96 تا اردیبهشت ماه 97 با مسئولان و متولیان امر 11نشست برگزار شده است.
وی افزود: همچنین در ادامه این نشست ها، جلسه هایی نیز با معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور داشتیم که در آن، 2خواسته مطرح شد، یکی افزایش ظرفیت مرکز ماده 16مردان و دیگری ایجاد مرکز ماده 16زنان و تامین اعتبار لازم برای انجام این کار.
به گفته دودمان، مرکز ماده 16مردان در شیراز هم‌ اکنون با 700 تخت تجهیز شده است که به علت کمبود اعتبار تنها 240 نفر را پذیرش می‌کند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور باید این اعتبار را تامین کند و در اختیار بهزیستی قرار دهد و شهرداری نیز موظف است این مراکز را از لحاظ سخت ‌افزاری تجهیز کند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز با بیان اینکه ساختمانی در مرکز سلامی 2 به کمپ ترک اعتیاد زنان اختصاص داده شده است، افزود: با وجود تجهیز این ساختمان، بهزیستی اعلام کرده است که به دلیل کمبود اعتبار قادر به راه‌اندازی آن نیست زیرا بودجه کافی از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر به این کار اختصاص داده نشده است.
وی بیان کرد: با دعوت از مدیرکل پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به شیراز و با مذاکراتی که در این زمینه صورت گرفت، با افزایش ظرفیت مرکز ماده 16مردان موافقت شد و تفاهم‌نامه آن به امضا رسید‌ اما متاسفانه این موضوع برای زنان محقق نشد.
دودمان اظهار داشت: در صورت لزوم تصویر تک تک این زنان را در شبکه مجازی پخش خواهم کرد و به ازای هر تصویر از مسئولان استان خواهم پرسید که چرا با وجود جلب موافقت اولیه برای ایجاد مرکز ماده 16زنان و برچیدن نازیبایی‌های شهر و ساماندهی زنان متجاهر و انسان‌هایی که حق و حقوقی دارند، اقدامات لازم صورت نگرفته است.

** اعتبار ایجاد 2 گرمخانه مجهز برای سال 98 در نظر گرفته شده است
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، همچنین در باره وضعیت احداث گرمخانه‌ها در این شهر گفت: طبق توافقی که پیش از این با ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور صورت گرفته است، مقرر شد چهار گرمخانه در شهر شیراز دایر شود که ایجاد و تجهیز 2 گرمخانه بر عهده شهرداری و 2گرمخانه بر عهده بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: نیازمند ایجاد 2 گرمخانه کاملا مجهز هستیم که شاخص‌های لازم را برای نگهداری و تامین ضروریات داشته باشد که اعتبار ایجاد این گرمخانه برای سال 98 در نظر گرفته شده و امیدواریم که در سال آتی این امر محقق شود.
وی افزود: در پی این توافق و با پیگیری‌هایی که با همراهی معاون خدمات اجرایی شهرداری شیراز انجام شد، در هفته‌های گذشته مکان‌هایی در نظر گرفته شد و حتی سعی کردیم از ظرفیت‌های خارج از شهرداری نیز برای این اقدام بهره گیریم.
دودمان بیان کرد: در سه هفته اخیر، چند مکان برای ایجاد گرمخانه مورد بررسی قرار گرفت که برخی از آنها در اختیار سایر نهادها بود اما با پیگیری‌هایی که انجام شد، 2 مکان برای تبدیل به گرمخانه در نظر گرفته شد که یکی از این مکان ها پس از تجهیز، پانزدهم دی ماه 97 به بهره‌برداری رسید و دومین گرمخانه نیز در حال تجهیز و آماده‌سازی است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.