این آیین با حضور کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست در راستای حفاظت از محیط زیست، ترویج و گسترش و فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست و فضای سبز شهری صورت گرفت.
روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در گزارش ارسالی روز جمعه خود، این برنامه را زمینه ساز افزایش حس تعلق خاطر، اعتماد به نفس و ورود کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست به عرصه حیات اجتماعی و مشارکت مدنی دانسته است.
طرح پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن درختان شیراز از سال 1394 آغاز شده است، به گونه ای که در این طرح پلاک آلومینیمی شامل یک کد هشت رقمی به هر درخت اختصاص می یابد و 17 آیتم در مورد درخت از جمله: نوع درخت، محیط بن، محیط برابر سینه، وضعیت آبخور، وضعیت شادابی درخت و... در فرمهای مخصوص ثبت و در نهایت در محیط GIS بانک اطلاعات درختان ذخیره می شود.
نزدیک به 300 هزار درخت معابر عمومی کلانشهر شیراز تاکنون پلاک کوبی و شناسنامه دار شده است و برآورد می شود 600 هزار اصله درخت دیگر در معابر عمومی نیاز به پلاک کوبی و ثبت دارند.
طرح پلاک کوبی درختان توسط کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست با همکاری هیات های مختلف ورزشی ،تشکل های مردم نهاد، موسسه فرهنگی ورزشی همای طبیعت پارس، موسسه خیریه آشیانه مهر، انجمن همیاران مهربان فضای سبز و مرکز شیرازشناسی شهرداری شیراز و با همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اجرا شد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.