به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز ، حل مشکلات اقتصادی را در گروی اصلاح نظام بانکداری کشور دانست و افزود: سوال اینجا است که چرا باید (در ازای تسهیلات پرداختی بانک ها) 300 هزار میلیارد تومان ربا از مردم گرفته شده و به برخی افراد خاص پرداخت شود.
وی گفت: علاوه بر مشکلاتی که بانک ها برای اقتصاد فراهم کرده اند مشکل اصلی خلق پول است. وی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه تدبیر اندیشی مسئولان برای حل مشکل اشتغال جوانان را خواستار شد و اظهار داشت: در استان فارس 197 هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان جویای کار هستند و نسبت بیکاری در 12 درصد است.
وی افزود: مدیران باید احساس مسئولیت کنند و دولت باید فردی را به عنوان مسئول این استان که دارای پتانسیل هایی زیادی در حوزه نیروی انسانی است انتخاب کند که توانمند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.
اشاره خطیب جمعه شیراز به اداره استانداری فارس به صورت سرپرستی است. اسماعیل تبادار استاندار سابق فارس در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اواخر آبان گذشته از مسئولیت خود کناره گیری کرد و وزیر کشور، یدالله رحمانی معاون وی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد.
** اشکال مشخص است از کجاست
امام جمعه شیراز گفت: امام جمعه بی تفاوت نسبت به اشتغال در جامعه نیست این در حالی است که مدیریت حوزه اشتغال را به ما ‌نداده اند تا شرایط را تغییر دهیم اما با آگاهی دادن به مردم به دنبال احقاق حق مردم هستیم.
او اضافه کرد: در کنار آگاهی بخشی به دنبال گوشزد کردن به مدیران هستیم و این درحالی است که به دنبال مشاوره دادن به مدیران ارشد استانی در حوزه اشتغال نیز هستیم.
دژکام تاکید کرد: نباید خودمان را درگیر مسایل کنیم بلکه باید با مدیریت جهادی به دنبال رفع مشکلات باشیم این در حالی است که اشکال مشخص است از کجا است باید منبع مشکلات را حل کنیم.
امام جمعه شیراز گفت: برای حل مشکل اشتغال در کشور باید پول وجود داشته باشد بر اساس دستور مقام‌معظم‌رهبری، دولت می تواند از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال برداشت کند تا شاهد از بین رفتن بیکاری در جامعه باشیم.
** موضوع فرهنگ در اولویت برنامه ریزی ها نیست
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: در اداره کشور توسط دولت ها شاهد هستیم که موضوع فرهنگی در آخرین اولویت قرار گرفته است و اگر از این موضوع غافل شویم شاهد تضعیف پایه های نظام مقدس اسلامی خواهیم بود.
او تاکید کرد: اگر اسلام دستور به تقوا می دهد تاکید بر انسان سازی است تا شاهد اصلاح انسان باشیم وظیفه تربیت انسان وظیفه سنگینی است و باید برای این مهم برنامه ریزی داشته باشیم
دژکام اظهار داشت: اگر بخواهیم شاهد عدالت اجتماعی در جامعه باشیم باید به موازات فعالیت های اجتماعی به دنبال تربیت انسان نیز باشیم تا جامعه از مسیر عدالت محوری خارج نشود.
وی اضافه کرد: بی عدالتی زمینه فروپاشی نظام های اجتماعی است و اگر نمایندگان مردم عادل نباشد نباید انتظار عدالت در جامعه را داشته باشیم.
نماز جمعه شیراز آدینه هر هفته در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) اقامه می شود.
ع.پ / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.