دکتر سید امیر رضا مصباحی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:روزانه ٤٠٠ بیمار در این بیمارستان پذیرش و درمان می‌شوند، به طور میانگین روزانه بالغ بر ٢٧٠ تخت این بیمارستان فعال است.
وی ادامه داد: برخی از جراحی های پیچیده ارتوپدی که در هیچ بیمارستانی انجام نمی شود در بیمارستان شهید رجایی پذیرش و با موفقیت انجام شده است، ما در فصل تابستان هر هفته حدود 6 جراحی پیچیده لگن و ستون فقرات و در فصول بعد کمی کمتر از این قبیل جراحی ها دراین بیمارستان انجام می دهیم.
رئیس بیمارستان و مرکز جراحی تروما(آسیب دیدگی ناشی از حوادث) شهید رجایی شیراز اضافه کرد:به گواه متخصصان ارتوپدی و بر اساس مستندات علمی ارائه شده سطح پذیرش و نوع پذیرش در بیمارستان شهید رجایی برای انجام جراحی های پیچیده فوق تخصصی حتی قابل قیاس با بیمارستان های پیشرفته آمریکا و اروپا هم نیست و هم به لحاظ سطح آماری پذیرش و هم نوع اعمال جراحی شیراز از این مراکز علمی جلوتر است.
مصباحی با بیان اینکه سالانه بیش از 11 هزار عمل جراحی در زمینه‌های تخصصی و فوق تخصصی در این مرکز درمانی انجام می‌شود اضافه کرد:درصد بالایی از بیماران ترومای جنوب کشور در این مرکز تعیین تکلیف می شوند و خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آنها ارائه می‌شود.
وی گفت: به طور میانگین سالانه ٦ هزار و ٢٠٠ عمل جراحی ارتوپدی، بالغ بر ٣ هزار جراحی در حوزه تخصصی جراحی عمومی، ١٨٠٠ جراحی پلاستیک درمانی، یک هزار جراحی مغز و اعصاب و ٨٠٠ جراحی فک و صورت در این بیمارستان انجام می‌شود.
وی تعداد کل مراجعان تصادفی طی هشت ماه امسال را ١٠ هزار و ٦٠٠ نفر اعلام کرد که از این تعداد ٧ هزار و ٧٠٠ مرد و مابقی بیماران زن بوده‌اند.

*** موتورسیکلت ها پای ثابت تصادفات مرگبار
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز ادامه داد: ٢٨٠٠ مورد از بیماران تصادفی مراجعه کننده به این بیمارستان که ٢٦ درصد کل تصادفات طی هشت ماه گذشته را تشکیل داده‌اند، رانندگان موتورسیکلت بوده‌اند.
مصباحی با بیان اینکه ٢٥ درصد از بیماران تصادفی سرنشینان خودرو بوده‌اند، گفت: رانندگان خودرو ٢١ درصد، عابر پیاده ٢٠درصد وسرنشینان موتورسیکلت 8 درصد از کل بیماران تصادفی و مراجعین تصادفی در هشت ماه امسال به این بیمارستان بوده اند.
وی بیان کرد: حدود ٧٠ درصد از بیماران تصادفی طی هشت ماه امسال با اورژانس به این بیمارستان مراجعه کرده‌اند و کمتر از ١٠ درصد از مراجعین این بیمارستان مربوط به بیماران استان‌های همجوار هستند.

** تحریم درمان
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز با بیان اینکه تحریم های ظالمانه بر روند پذیرش و درمان بیماران بی تاثیر نیست و اثران آن غیرقابل انکار است گفت: در عین حال با درایت و هم اندیشی و اقدامات موثر انجام شده هر چند دچار کمبود و بحران نیستیم اما دسترسی به اقلام درمانی به سختی امکان پذیر شده است.
مصباحی افزود: در سالهای گذشته بسیاری از اقلام و مایحتاج ضروری بیمارستانی را به صورت ایجاد خط اعتباری تهیه می کردیم اما اکنون شرکت ها فقط به صورت پرداخت نقدی معاملات خود را انجام می دهند، تامین نقدی مایحتاج و مشکلات در راه نقل و انتقال بانکی برای ما و سایر بیمارستان ها ایجاد مشکل کرده است.

** ام آر آی بیمارستان در کمرگ مانده است
رئیس بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: بیمارستان شهید رجایی هم اکنون فاقد دستگاه ام آر آی است، یک دستگاه پزشکی با پرداخت 1.5 میلیارد تومان از سوی بیمارستان و بیش از این مقدار از سوی دانشگاه و و زارت بهداشت خریداری شده اما در گمرک مانده است و امید است با ترخیص دستگاه تا پایان سال جاری شاهد نصب و راه اندازی آن باشیم.
وی ادامه داد : به واسطه آنکه فاصله این بیمارستان تا بیمارستان شهید چمران بسیار کوتاه است هم اکنون بیماران ما در بیمارستان شهید چمران از خدمات ام آر آی بهره مند هستند، شرکت وارد کننده دستگاه ام آر آی مقدمات و الزامات کار را انجام داده و با ترخیص دستگاه کار نصب و راه اندازی آن آغاز می شود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.