به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام یکشنبه در دیدار با رئیس کل داد گستری فارس و مسئولان قضایی افزود:قاضی حتی در بیرون از جلسه محکمه باید آداب قضا را رعایت کند.
وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی پایبندی و عمل به عدالت یکی از موضوعات اساسی در این مجموعه است، اظهار کرد: بنده آیه 90 سوره نحل را هر هفته در خطبه های نماز جمعه می خوانم که خدای متعال در این آیه شریفه می فرماید ' إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ '.
امام جمعه شیراز ادامه داد: در ورودی مجموعه دادگستری فارس این عبارت نوشته شده، این عدالت علاوه بر اینکه امر خداست، خواسته مردم نیز به شمار می رود.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه عدالت یکی از ضروریات اجتماع است، خطاب به قضات گفت: شما باید عدالت را در محاکم قضایی تأمین کنید، قاضی در جایگاه خود و کارکنان دیگر مجموعه قضایی از دفتردار تا منشی باید مراقب باشند تا عدالت در این مجموعه ضایع نشود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس یکی دیگر از ضروریات را در مجموعه قضایی اعتماد و اطمینان مردم عنوان کرد و گفت: ممکن است درون سازمانی همه کارها را خوب انجام داده باشیم اما انعکاس بیرونی آن خوب نباشد و باید برای این موضوع هم فکر کرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز گفت: خروجی شرایط اقتصادی امروز جامعه و فشارهای ناشی از آن متاسفانه در دستگاه قضایی پدیدار شده است علی رغم همه نارسایی ها و کمبودهای موجود به لحاظ نیروی انسانی و امکانات همکاران قضایی و اداری با تمام وجود و روحیه جهادی و حساسیت و پشتکار وافر به ارائه خدمت قضایی مشغول هستند.
علی القاصی ادامه داد:در بحث مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی که در نتیجه فعالیت های این افراد معیشت مردم به مخاطره افتاده است نیز مجموعه قضایی در سطح ملی و استانی وظایفی را که به حکم قانون به این مجموعه محول شد به خوبی به سرانجام رساند به نحوی که برخورد قاطع ، سریع و انقلابی دادگستری استان با این اخلاگران اقتصادی رضایتمندی کم نظیر عمومی را در پی داشت.
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.