به گزارش ایرنا، یدالله رحمانی پنجشنبه در چهارمین اجلاس نماز استان در شیراز افزود:بر این اساس، هرگونه تلاش برای گسترش فرهنگ نماز باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی ادامه داد: این کوشش ها می تواند اعم از فعالیت های سخت افزاری و زیربنایی همچون تامین محل برای ساخت مسجد و نمازخانه در محیط های مورد نیاز مردم و سایر مایحتاج قابل استفاده در این جهت و یا فعالیت های نرم افزاری، فرهنگ سازی و تبلیغاتی از طریق هنرمندان و نویسندگان و سایر اقشاری که با فکر و ذهن جامعه سروکار دارند، باشد.
او اظهار داشت: البته فرهنگ سازی نیازمند حرکتی همه جانبه و در بین تمام اقشار و با همه ابزارهای روز است و فرهنگ نماز به عنوان نماد عبودیت و بندگی در برابر خداوند باید از بدو تولد و کودکی، دوران تحصیل در سطوح مختلف و همچنین در محیط های کاری به گونه ای نهادینه شود که به عنوان یک باوری عمیق و ریشه دار در جامعه تثبیت شود.
رحمانی بیان کرد: در قرن حاضر، اندیشمندان به طور گسترده درباره نماز و نیایش بحث کرده اند به ویژه بسیاری از روانشناسان، جامعه شناسان و کارشناسان تربیتی بر این مساله اتفاق نظر دارند که توجه به خدا و نماز و دعا، بسیاری از امراض روانی را درمان می کند.
سرپرست استانداری فارس افزود: سیاستگذاری برای گسترش فرهنگ نماز باید متناسب با دنیای امروز باشد، دنیایی که در آن رسانه ها با حوزه نفوذ بسیار بالا می توانند عمیق ترین تاثیرات را بر اذهان کودکان و نوجوانان و جوانان ما بگذارند.
وی ادامه داد: حضور موثر و هنرمندانه و تولید محتوای متناسب و کارشناسانه که بتواند نگاه حساس و دقیق مخاطبان امروزی را تحت تاثیر قرار دهد باید در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گیرد.
رحمانی اظهار داشت: اگر اعتقاد داشته باشیم که نماز و در واقع ارتباط عارفانه و عاشقانه با خداوند درمان بسیاری از دردهای بشر امروزی است و بسیاری از معضلات و مشکلات و انحراف های جوامع امروزی را می تواند درمان کرده و یا از بروز آن جلوگیری کند، وظیفه داریم برای ترویج این فریضه الهی که از مورد توصیه و تاکید همه پیامبران الهی بوده بکوشیم.
سرپرست استانداری فارس، فعالیت ها و اقدامات دستگاه های اجرایی این استان در زمینه ترویج فرهنگ نماز را خوب توصیف کرد و ادامه داد: بررسی ها و ارزیابی های صورت گرفته هم گویای این موفقیت در سطح کشور است که البته هرگز نمی تواند کافی تلقی شود و باید همچنان با تاکید مورد پیگیری قرار داشته باشد.
همچنین دبیر هیات دولت در این جلسه گفت: مهارت های انسان در سه ابزار شنیدن، دیدن و اندیشیدن متجلی می شود که باید بکوشیم که این سه ابزار در جامعه تقویت شود.
محسن حاجی میرزایی افزود: آنچه که باید برای مهارت های دینی مان بر روی آن فکر، سرمایه گذاری، اصلاح و اندیشه کنیم قبل از اینکه مستقیما بخواهیم افراد را دعوت به خواندن نماز کنیم این است که از انحراف این سه عامل جلوگیری کنیم.
وی گفت: بسیاری از اندیشمندان معتقدند آنچه که بین جوامع، ملت ها، قومیت ها، خانواده ها و افراد اختلاف و گسست ایجاد می کند کاستی قابلیت شنیدن است.
حاجی میرزایی، یکی از رسالت های پیامبران را دعوت به نماز دانست و ادامه داد: در بحث ترویج فرهنگ نماز باید قبل از هر چیز به این سوالات پاسخ داد که شیوه ها و روش های دعوت به نماز و مهارت های مورد نیاز برای دعوت به نماز چیست؟
او اظهار داشت: بی تردید یکی از روش های مناسب و معتبر برای پاسخ به این سوال رجوع به سیره انبیا و ائمه اطهار است چرا که دعوت به نماز یکی از مهمترین رسالت های آنها است.
دبیر هیات دولت بیان کرد: قطعا به این سوال در سطوح مختلف و با شیوه های مختلف، به عنوان پدر و مادر، در مقام یک معلم یا مربی، در مقام یک عالم دینی، در جایگاه یک رئیس یک دستگاه اجرایی و یا یک مقام سیاسی و در مقام حکومت می توان پاسخ داد.
در این مراسم از مدیران، دستگاه های اجرایی، رسانه ها و مجموعه های بخش خصوصی فعال در زمینه نماز تجلیل شد.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.