وحید سعادتمند، دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام هشت هزار و ٢٩ ماموریت اورژانسی در ارتباط با سوانح رانندگی در نیمه نخست سال ٩٧ افزود: محور جهرم به شیراز در مقایسه با سایر محورها با 4٨٩ مصدوم پُر حادثه ترین محور بوده است.
وی بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده، برخورد خودرو با موتورسیکلت بیشترین عامل تصادفات بوده و در این زمینه اورژانس این شهرستان ٩10 ماموریت انجام داده است.
به گفته وی، در تصادفات شهری، بیشترین مصدومان را راکبان و سرنشینان موتورسیکلت ها تشکیل می دهند و تعداد زیادی از این مصدومان به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی از قسمت سر آسیب می بینند.
وی ادامه داد: متاسفانه میزان تصادفات شهری 6ماه نخست سال ٩٧ در مقایسه با سال 96 بیانگر 10 درصد افزایش است.
سعادتمند افزود: بیشترین تصادفات به سبب خستگی و خواب آلودگی رانندگان در چند کیلومتر قبل از رسیدن به مقصد رخ می دهد.
وی، میانگین مدت زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه در مناطق جاده ای و شهری در این شهرستان را به ترتیب 10 و 6 دقیقه عنوان کرد.
او گفت: رعایت حفظ خونسردی، گزارش تعداد دقیق مصدومان، شرح حال مصدوم و نوع تصادف از موارد مهمی است که رهگذران و همراهان مصدوم در تصادفات جاده ای و شهری باید سریع به اورژانس 115 اطلاع دهند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی 115 جهرم تاکید کرد: باز نگه داشتن مسیر تردد آمبولانس و عدم تجمع در محل تصادف بسیار مهم است و در هنگام شب ٢00 متر مانده به محل تصادف، برای هشدار به سایر خودرو ها باید از شب رنگ مثلث خطر یا روشن کردن آتش در حاشیه جاده استفاده شود.
شهرستان جهرم در فاصله‌ 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9910 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.