به گزارش ایرنا، بررسی صفحه نخست این نشریات نشان می دهد که روزنامه های سبحان، افسانه، نیم نگاه، شیرازنوین و تماشا سخنان شهردار شیراز را به عنوان تیتر نخست برگزیده اند.
در صفحه اول روزنامه عصر مردم و صفحه نخست ویژه نامه جنوب روزنامه خبرجنوب نیز عناوینی از قول حیدر اسکندرپور شهردار شیراز درج شده است.
در تیتر مشترک شماری از نشریات فارس آمده است: شهردار شیراز خطاب به اعضای هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان: 'شیراز را دریابید'.
اسکندرپور در سخنان خود با بیان این که خروجی کار نظام مهندسی در 20 سال گذشته در حوزه شهرسازی، خروجی موفقی نبوده است، گفته است: نظام مهندسی گرفتار فردگرایی شده است.
روزنامه تماشا نیز این تیتر را از قول شهردار مرکز استان فارس برگزیده است: 'شیراز فاقد زیبایی بصری از منظر شهری است'.
انتشار آگهی نیم تای پایین صفحه اول از شهرداری شیراز در زمینه کاهش 22 درصدی عوارض ساختمانی شهرداری، نکته دیگری است که شباهت صفحات نخست مطبوعات شیراز را دوچندان کرده است.
علاوه بر این تیتر مشترک مطبوعات شیراز، موضوع های متفاوتی در دیگر بخش های صفحات نخست این روزنامه ها بازتاب یافته اند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.
روزنامه عصرمردم عنوان 'یداله رحمانی، سرپرست استانداری فارس شد' را به عنوان تیتر یک برگزیده است.
روزنامه خبرجنوب نیز عبارت 'آب سرد قانون بر عطش خدمت بازنشستگان' را با حروف درشت در صفحه نخست بازتاب داده و نوشته است: چشم امید جوانان تحصیلکرده بیکار به غزل خداحافظی مدیران بازنشسته است.
'بازگشت زندگی به تالاب های فارس' عنوان دیگری در صفحه اول روزنامه افسانه است. در این گزارش آمده است که بارندگی های هفته گذشته سبب جاری شدن آب در بخش هایی از بستر رودخانه ها ، دریاچه ها و تالاب های استان فارس شد.
روزنامه طلوع نیز تیتر نخست خود را چنین برگزید: در کمیسیون شوراها، جزئیات طرح استانی – شهرستانی شدن انتخابات مجلس تصویب شد.
روزنامه نیم نگاه نیز عنوان 'حضور 5 شرکت خارجی در نمایشگاه گردشگری پارس قطعی شد' را در صفحه نخست برجسته کرد.
روزنامه تماشا دیگر روزنامه چاپ شیراز هم عناوینی همچون 'درنگی بر دادگاه متهمان آمیختن خاک و گندم در شیراز' و 'پرداخت حقوق آبان ماه بازنشستگان کشوری همراه با بسته حمایتی دولت' را در صفحه نخست درج کرده است.
روزنامه شیرازنوین نیز سخنان وزیر امور خارجه در واکنش به اظهاراتش درباره پولشویی را در صفحه نخست بازتاب داده و از قول محمد جواد ظریف نوشته است: برخی از پولشویی ببر کاغذی ساخته اند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.