گفت و شنود اهالی شورا و نمایندگان شیراز در مجلس

به گزارش ایرنا، این نشست گستره موضوع های مختلفی را در بر گرفت و پیشنهادهایی نیز مطرح شد.

** مردم از طرح منع بکارگیری بازنشستگان راضی هستند
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: مردم کشور از اجرای طرح منع بکارگیری بازنشستگان راضی هستند؛ با توجه به شعارجوانگرایی این طرح با وجود مخالفتهای بسیار تصویب شد.
مسعود رضایی در ادامه اظهار داشت: استاندار آینده فارس باید بومی باشد چرا که به دلیل حضور در محل زندگی آینده نگری بیشتری دارد و بیشتر در راستای رفع مشکلات تلاش می کند.

** ضرورت تدبیر اندیشی برای حاشیه نشینی
نماینده دیگر مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: بیش از 440 هزار خانوار حاشیه نشین در کشور وجود دارند که باید برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود.
علی اکبری با اشاره به مشکلات روستاها در حریم شهر و عدم توجه بنیاد مسکن به این وضعیت افزود: یکی از عوامل تشدید مهاجرت، دریافت عوارض از افراد ساکن در روستاها توسط بنیاد مسکن و امور اراضی است.
وی در ادامه بر لزوم ایجاد سیستم منظم به منظور مدیریت توریسم سلامت تاکید کرد و افزود: شورای شهر با همکاری میراث فرهنگی و علوم پزشکی باید نسبت به ایجاد این سیستم اقدام کنند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: در انتخاب استاندارفارس، بر بومی بودن استاندار اصرار داریم.

** ضرورت تعامل با مجلس برای حل مشکلات شیراز
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: این شورا توجه به مسائل فرهنگی و شهرسازی را بر اساس شعار مردم محوری در دستور کار خود قرار داده است.
سیداحمدرضا دستغیب افزود :هم اکنون مسائل خاصی در شهر شیراز مطرح است که نیازمندیم با تعامل با مجلس برای حل این مسائل اقدام شود.
دستغیب افزود: جذب توریست و رونق گردشگری، مسائل حوزه سرمایهگذاری، مسائل مربوط به ترافیک و حمل و نقل و نیز برخی مسائل شهرسازی نیازمند کمک مجلس برای اصلاح یا تسهیل قوانین است.

** فراکسیونی برای دفاع از کلانشهرها شکل گیرد
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به در خواست شورای عالی استانها در باره لایحهی درامدهای پایدار، خواستار توجه و حمایت نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به این درخواست به منظور تداوم مدیریت شهری و جلوگیری از افزایش معضلات شهر شد.
ابراهیم صبوری افزود: این لایحه به تضعیف مدیریت شهری می پردازد به گونهای که درآمدها از کلانشهرها حاصل می شود اما تخصیص ها بین روستاها و شهرهای کوچک صورت میگیرد.
صبوری ادامه داد: در راستای جلوگیری از تضعیف مدیریت شهری، باید نمایندگان شهرهای بزرگ، فراکسیونی برای دفاع از کلانشهرها تشکیل دهند.
وی افزود: با گذشت عمر شورای پنجم و هجمه های زیاد علیه ان ، شورا تضعیف شده است به گونه ای که امیدواریم به جایی نرسیم که دیگر نهاد شورا جایی در مجموعه نظام نداشته باشد.

** تعیین تکلیف زمین های اوقافی و تلفات جاده ای کمربندی شیراز
در ادامه این نشست، عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تصادفات متعدد در محور کمربندی شیراز گفت: اداره کل راه و شهرسازی بر تعهد خود عمل نمی کند و به جان انسانها اهمیت نمی دهد.
لیلا دودمان افزود: تعیین تکلیف زمینهای اوقافی مشکل بزرگ شهر شیراز است که توجه نمایندگان مجلس به این امر میتواند مشکل را رفع کند.

** مراکز گردشگری شیراز، هیات امنایی اداره شوند
رییس کمیسیون زیارت و گردشکری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بر لزوم هیات امنایی اداره کردن مراکز گردشگری تاکید کرد و افزود: با توجه به جاذبه شهر شیراز برخی از این مراکز زیر نظر میراث فرهنگی هستند اما شهرداری هزینه های زیادی در حوزه فضای سبز صرف می کند این درحالیست که شهرداری هیچ بهره ای نمی برد.
سولماز دهقانی افزود: در برخی استانها ، اماکن تاریخی و گردشگری به صورت هیات امنایی اداره می شود و هزینه ای که صرف می شود در راستای نگهداری، مرمت و ارائه خدمات به مجموعه باز گردانده می شود.

** شهرداری متولی کمربندی نیست
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست گفت: خشکسالی و مشکلات اقتصادی شهر شیراز، سبب مهاجرت روستاها و شهرهای کوچک به شیراز شده است و به دلیل کمبود درآمد، این افراد، در روستاهای اطراف شیراز مستقر می شوند و بار سنگین حوزه اقتصادی و حمل و نقل و سایر حوزها بر دوش شهرداری است.
نواب قائدی افزود: شهرداری در شناسایی و رفع مشکلات نقاط حادثه خیز و روشنایی کمربندی شیراز اقدامات بسیاری انجام داده است این درحالیست که شهرداری متولی حوزهی کمربندی نیست و باید اداره کل راه و شهر سازی و شرکت توزیع برق شیراز تعهدات خود را انجام دهند.
وی بر لزوم توجه نمایندگان مجلس به برگشت درآمد حاصله از جرائم رانندگی در شهر شیراز به منظور ایجاد زیرساختهای هوشمند سازی حمل و نقل تاکید کرد.

** جای خالی معاونت سلامت در شهرداری شیراز
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در ادامه این نشست گفت: معضلات شهر شیراز بدون کمک نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی رفع نخواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات ساختار مدیریت شهرداری گفت: هنوز نتوانسته ایم از داشته های شهر خود در حوزه سلامت و گردشگری استفاده ببریم به گونه ای که در شهرداری حتی معاونتی با عنوان معاونت سلامت وجود ندارد.
وی بر توجه نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی به ضرورت بومی بودن استاندار جدید تاکید کرد.

** کشور را نمی توان متمرکز اداره کرد
همچنین رییس کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوق و املاک شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بر اساس لایحه درامد پایدار، اختیار تصمیم گیری عوارض در اختیار شورا، از شورای شهر سلب می شود و مجلس تصمیم گیری می کند.
سید عبدالرزاق موسوی خواستار حضور فعال نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی در فراکسیون مدیریت شهری شد و افزود: اگر این لایحه پیشنهادی دولت تصویب شود کسی عوارض نمی دهد و شهر اداره نمیشود.
وی با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه شهری افزود: بنابر تجربهی 37شهر بزرگ، کشور را نمی توان متمرکز اداره کرد و باید به صورت محلی اداره شود.

** ضرورت تدوین برنامه برای شیراز
دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر هردو توسط مردم انتخاب می شوند و مهم ترین مخاطب انها مردم هستند و باید جوابگوی مردم باشند.
علی ناصری افزود: اعضای شورای شهر به همراه شهرداری و دیگر ارگانها باید برنامه ای برای شیراز تبیین کنند که با توجه وضعیت شیراز، رونق اقتصادی، فراهم کردن زمینه اشتغال ، فراهم کردن عرصه برای ورود جوانان در حوزه های مختلف در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: در سطح استان، بیشترین انتظارمردم از مجلس شورای اسلامی این است که ویژگی های فردی را که می خواهد سکاندار هدایت استان فارس شوند را مشخص کنند.
نوذر امامی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در سخنانی گفت: در نشستی با حضور مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و شورای هماهنگی میتوان درباره انتخاب استاندار آینده فارس تصمیم گیری شود.
اسماعیل تبادار استاندار فارس در راستای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان روزهای آینده با این مسئولیت خداحافظی می کند. وی پیش تر اعلام کرده بود که آماده اجرای قانون است اما تا زمانی که این مسئولیت را برعهده داشته باشد در ایفای وظایف به طور جدی عمل می کند.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.