دکتر علی اکبر رامجردی یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:در سالهای گذشته نیز خیرین استان فارس که پیشتاز امور تامین سلامت بوده اند اقدامات مناسبی دراین عرصه انجام داده اند اما امسال تمرکزی بیشتری بر روی هدایت خیرین به سمت نیازهای دارویی بیماران می شود.
رامجردی با بیان اینکه سالانه 80 تا 90 میلیارد تومان در استان فارس به کمک مجمع خیرین سلامت جذب می شود اضافه کرد : 30 تا 35 درصد از این کمک ها از شهرستان های استان فارس تامین می شود، خیرین شهرستان های فارس در تداوم کمک های انسان دوستانه در سطح کشور زبانزد هستند.
مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان فارس با اشاره به پیشرفت های چشمگیر در سال های گذشته در بخش عمرانی سلامت و تامین تجهیزات بیمارستانی افزود: در طی 16 سال فعالیت مجمع خیرین سلامت استان فارس 13 هزار میلیارد ریال اعتبار در این بخش هزینه شده است و اولویت اصلی ما برای امسال و سال آینده، تامین نیاز بیماران به دارو و درمان است.
مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس حجم تعهدات و اقدامات خیرین در سال گذشته را 127 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد:کمک نیکوکاران این استان راهگشای حوزه سلامت و تامین کننده تجهیزات است خیرین سال گذشته 815 میلیارد ریال به حوزه سلامت در استان فارس کمک کردند.
رامجردی با اشاره به نیازسنجی‌های انجام شده در زمینه نیازهای عرصه‌ سلامت گفت:یک هزار و 960 نیاز استخراج، به‌ روز رسانی و اولویت‌ بندی شده که بیش از یکهزار و300 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و 600 مورد دیگر مربوط به واحدهای غیر دانشگاهی است.
رامجردی به برخی از کمک های خیرین در هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: با پیگیری های هیات امنای بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) در شهرستان مُهر حجت الاسلام حاج سیدابوالحسن سجادی مبلغ یک میلیارد و500 میلیون ریال برای نوسازی تجهیزات آزمایشگاه این شهرستان توسط بیت مکرم آیت الله مُهری به حساب کمک های مردمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز واریز شد.
وی ادامه داد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه اتوانالایزر بیوشیمی ویک دستگاه سل کانتر سیسمکس جمعا به مبلغ دو میلیارد و300میلیون ریال به بیمارستان مُهر تحویل شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.