دکتر سید منصور کشفی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراکز درمانی و بیمارستانی به اندازه نیاز متعارف مردم داروی خاص و داروهای استراتژیک ذخیره سازی کرده اند.
وی بیان کرد: تدابیر لازم از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و روسای بیمارستان ها و مراکز درمانی برای آنکه مردم در تامین این دسته از دارو ها دچار مشکل نشوند، اندیشیده شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: تامین دارو در حوزه سلامت در کنار اجرای طرح تحول سلامت ، مهم ترین اقدام دولت تلقی می شود تا از مشکلات مردم دراین حوزه کاسته شود، برخی از این داروها در قالب طرح تحول سلامت و بخشی در تعامل با شرکت های دارویی تامین شده است.
کشفی اضافه کرد: حدود 96 درصد نیاز دارویی کشور در داخل تامین می شود، درصد های باقی مانده از سهم بازار دارویی متعلق به آن دسته از داروهایی است که به عنوان داروهای حیاتی و خاص تلقی می شوند و مصرف کنندگان این قبیل داروها، بیماران خاص، مبتلا به سرطان، صعب العلاج هستند که برای تامین داروی این بیماران هم چاره اندیشی شده است.
وی گفت:در کنار پیشرفت هایی که برای تولید دارو داریم در تعامل بین‌المللی سعی شده صنعت داروسازی الگویی برای دیگر واحدهای صنعتی باشد.
کشفی ادامه داد:صنعت داروسازی نگاه درستی به نیازهای دارویی جامعه دارد و این موضوع مهم در پیشرفت این صنعت بسیار اثرگذار است.

*** حذف سازمان های موازی
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: حذف سازمان های موازی برای تامین منابع مالی یکی از اقداما ت بوده و بسیاری از سازمان ها و بخش های موازی در این دانشگاه در زیر مجموعه معاونت ها و مدیریت حذف شده تا با صرفه جویی بیشتر منابع لازم برای تامین دارو و تجهیزات ایجاد شود.
کشفی افزود: کمبودهایی که پیشتر در زمینه تامین داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی ایجاد شده بود و مشکلاتی که برای این عزیزان به وجود می آمد با تامین منابع مالی ناشی از حذف همین سازمان های موازی برطرف خواهد شد.
این مقام مسئول گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دراین زمینه با چالش هایی مواجه بود که هر کدام از این چالش ها می توانست صدمه جبران ناپذیر بر بدنه علمی و اجرایی این دانشگاه وارد کند اما با تدبیر و درایت و برنامه ریزی و حذف موارد موازی در زیر مجموعه مدیریت ها سعی کرده ایم چالش های یاد شده را مدیریت و کنترل کنیم.
کشفی با بیان اینکه حوزه سلامت و بهداشت و درمان در استان فارس 30 هزار کارمند ، هزار نفر عضو هیات علمی در قالب 17 دانشکده دارد گفت: هنوز هم این بدنه اداری برای دانشگاه سنگین است و برای پیشبرد برنامه های حوزه سلامت نیاز است تا بدنه مدیریتی و ستادی دانشگاه چابک تر شود.
وی با بیان اینکه 95 درصد از منابع مالی و درآمدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز صرف پرداخت حقوق و مزایای همین کارکنان می شود گفت: با چابک شدن بدنه ستادی و مدیریتی دانشگاه و حوزه بهداشت و درمان امید است منابع آزاد شده مالی در بخش تامین دارو و تجهیز بیمارستان ها اختصاص یابد که منجر به ایجاد افق های روشن در تامین سلامت مردم خواهد شد.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.