به گزارش ایرنا ، با صدور دستور قضایی مبنی بر بازرسی از محل انبار اقلام دارویی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی و درنتیجه این بازرسی چندی پیش مقادیر قابل‌توجهی انواع دارو کشف و ضبط شد.
داروهای مکشوفه شامل اقلام متعدد ازجمله داروی مجاز، غیرمجاز و داروهای گران‌قیمت و کم یاب بوده است ، پس از کشف انبار اول دو انبار دیگر احتکار دارو در این شهرستان نیز کشف شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس پیشتر از دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: فرد دستگیرشده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق احتکار دارو در بازداشت به سر می‌برد.
علی القاصی با بیان اینکه طبق نظر اولیه کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارزش داروهای کشف‌شده قریب به 45 میلیارد ریال است، گفت: با دستور قضایی بیش از 30 کامیونت دارو از انبارهای غیراستاندارد به انبارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان منتقل و دستورات لازم در راستای تفکیک داروهای تاریخ‌مصرف گذشته از داروهای سالم صادر شده است.
در استان فارس بر اساس مصوبه رئیس قوه قضاییه، 2 شعبه مبارزه با جرائم اقتصادی پیش بینی شده و 6 قاضی نیز برای این شعبات تعیین شده و دادگاه های ویژه جرائم اقتصادی در فارس با حضور این قضات به صورت علنی برگزار می شود .
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به وجود قوانین مختلف در برخورد با مفاسد اقتصادی، گفت: سرعت و قاطعیت در پرونده های مربوط به جرائم اقتصادی در اولویت قرار دارد و دادگاه های ویژه با حضور 3 قاضی تشکیل می شود که باید حداقل دارای 20 سال سابقه کار باشند که به طور علنی خواهد بود.
القاصی مهر تصریح کرد: موضوع مبارزه با فساد به خصوص فساد اقتصادی از جمله مباحثی است که در جامعه مورد توجه است و در خیلی از موارد مطالبه مردم برخورد با مرتکبین جرائم اقتصادی است.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.