به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، عصر دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس در شیراز افزود: در دوران دفاع مقدس آنچه که در رفتار همگان مشاهده می شد، توجه به وحدت، همدلی، هماهنگی، هم سویی و توکل به خداوند تحت رهبری های امام راحل بود و امروز هم باید به این راه و طریق توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.
او ادامه داد: بدون تردید امروز هم با در پیش گرفتن رفتارها و منش دوران دفاع مقدس تحت فرمان رهبر معظم انقلاب خواهیم توانست از گردنه های سخت و دشوار عبور کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی، بارها نشان داده که می تواند از چنین مقاطع و شرایط سختی به سلامت عبور کند.
وی، برجسته کردن راه شهدا را وظیفه و تکلیف تمام مسئولان دانست و گفت: نگاه ما به شهدا نه از باب نیاز آنها بلکه از باب نیاز ما به این جایگاه رفیع است و هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد که بعد از لطف و عنایت خداوند، امنیت و حفاظت از نظام و انقلاب را مدیون خون پاک شهدا و رادمردی های آنها هستیم.
استاندار فارس افزود: بسیاری از آن رشادت ها و از خود گذشتگی ها از گذشته تا به امروز به اشکال مختلف به عنوان اسناد بزرگ تاریخی ثبت و ضبط شده و می شود و این کار باید تداوم داشته باشد.
تبادار اظهار داشت: شهدا افرادی هستند که در عرصه ای از تاریخ با مشعل هدایت امام حسین (ع) تاریخ سازانی بزرگ شدند و ما گذشته و امنیت خود را باید مدیون آن عزیزان بدانیم و آنها را تکریم کنیم و یاد و خاطرشان را گرامی بداریم.
وی گفت: وقتی انقلاب نوپای ما یک نهال کوچک بود، همه سردمداران و بدخواهان انقلاب که دنیا را به بین خود به بلوک های شرق و غرب تقسیم کرده بودند و شعارهای انقلاب اسلامی یعنی 'نه شرقی و نه غربی و استقلال و آزادی' را خوشایند خود نمی دانستند با تمام توان در مقابل این انقلاب ایستادند و یک جنگ هشت ساله را بر کشور تحمیل کردند.
استاندار فارس افزود: در آن مقطع که بسیاری از کشورها پشت سر حکومت بعث ایستاده بودند و همه جانبه از آنها حمایت می کردند، کشور ما به تنهایی و تحت رهبری های امام راحل که بر دل های مردم حکومت می کرد و همچنین با رشادت های رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و پیروز شد.
تبادار بیان کرد: امروز هم دشمنان و مستکبران به رغم شعارهایی که از استقلال و حقوق بشر سر می دهند، به هیچ روی آزادگی و استقلال دیگر کشورها را بر نمی تابند و جمهوری اسلامی را که الگوی آزادیخواهی، مبارزه با ظلم و بی عدالتی در جهان است به هر شکل که می توانند تحت فشار قرار می دهند.
وی، با ارج نهادن به شهدای حادثه تروریستی اهواز، گفت: در این حادثه نیز باز هم مشاهده کردیم که کشورهایی که ندای مقابله و برخورد با تروریسم سر می دهند چگونه از تروریسم کور حمایت می کنند.
حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز مرکز استان خوزستان که روز سی و یکم شهریور 97 و همزمان با آغاز نخستین روز از هفته دفاع مقدس رخ داد، 25 شهید و 60 زخمی به جا گذاشته است.
در میان شهدای حمله تروریستی اهواز، تعدادی افراد غیرنظامی از جمله زن و کودک نیز وجود دارند که برای دیدن رژه نیروهای مسلح به محل آمده بودند.
سی و یکم شهریور، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران در سال 59 است، این روز سرآغاز هفته ای با عنوان دفاع مقدس نامگذاری شده و تا ششم مهرماه ادامه دارد.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.