به گزارش ایرنا محمد بذرافشان، دوشنبه در نشست خبری در شیراز افزود: از ابتدای سال 97 تا پایان مرداد ماه، 2 هزار و 700 خانوار به دلایل مختلف از زیر پوشش کمیته امداد این استان خارج شدند و سه هزار و 500 خانوار جدید تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار گرفته اند.
وی به تعداد مددجویانی که هم اینک زیر پوشش کمیته امداد استان فارس قرار دارند، اشاره ای نکرد.
مدیر کل کمیته امداد استان فارس اظهار داشت: در پنج ماه امسال، 2 هزار و 700 فرصت شغلی با هزینه 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 110 میلیارد ریال از صندوق امداد ولایت در این استان ایجاد شده است.
بذرافشان همچنین بدون اشاره به مبالغ جمع آوری شده، گفت: با وجود هجمه هایی که بتازگی علیه کمیته امداد انجام شد، میزان درآمدهای این نهاد در پنج ماه سال 97 در مقایسه با مدت مشابه سال 96 به میزان 40 درصد افزایش یافت.
او افزود: این درآمدها در حوزه نذورات و قربانی 41 درصد، زکات 20 درصد و اطعام 30 درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: در جشن عاطفه های سال 97 نیز که به مناسبت بازگشایی مدارس برگزار شد، مردم 44 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی خود را برای کمک به نیازمندان به پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی این کمیته اهدا کردند.
مدیر کل کمیته امداد استان فارس با بیان اینکه موتور محرک این نهاد حمایتی، مشارکت های مردمی است، افزود: برای تسهیل در جمع آوری کمک های مردمی، سامانه نظارت الکترونیکی صندوق صدقات موسوم به (سنا) از ابتدای سال 97 در دستور کار کمیته امداد فارس قرار گرفت.
بذرافشان اضافه کرد: این سامانه تا کنون در کمیته امداد منطقه پنج شیراز و شهرستان جهرم ایجاد شده و تا پایان سال 97در سراسر این استان راه اندازی خواهد شد.
او ادامه داد: مقرر شده بیش از 20 هزار صندوق صدقات خانگی کمیته امداد این استان تا پایان سال 97 توزیع شود و افزون بر این، توزیع یک هزار صندوق نیز با طراحی جدید برای نصب در مراکز تجاری و فرودگاه های سراسر این استان در دست انجام است.
وی ادامه داد: همچنین برای جمع آوری کمک های مردمی، تا پایان سال جاری، 2 هزار دستگاه کارتخوان با همکاری بانک شهر در مترو، اتوبوس و سایر اماکن عمومی فارس نصب و راه اندازی خواهد شد.
بذرافشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان فارس با برخورداری از 62 مرکز فعال، بیشترین مراکز نیکوکاری را در کشور به خود اختصاص داده است و 80 مرکز دیگر نیز تا پایان سال 97 در این استان ایجاد خواهد شد.
وی بیان داشت: کارکرد مراکز نیکوکاری بدین صورت است که این تشکل ها با مجوز کمیته امداد در مساجد و مراکز مذهبی سراسر این استان از سوی افراد معتمد ایجاد می شود و کمک هایی که از این طریق جمع آوری می شود در اختیار نیازمندان همان منطقه قرار می گیرد و به لحاظ حراست از منابع مالی این مراکز، نظارت و سخت گیری های لازم نیز اعمال می شود.
بذرافشان افزود: بر اساس ارزیابی های که از مجموع فعالیت های کمیته های امداد کشور به عمل آمده، کمیته امداد استان فارس در یک سال گذشته مقام نخست کشور را کسب کرده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.