به گزارش ایرنا صابر سهرابی، شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این همایش با مشارکت هنرمندان فارس، انجمن هنرهای نمایشی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: این برنامه عاشورایی و دفاع مقدس با اجرای مجلس های مختلف تعزیه، پرده خوانی، برصحنه خوانی (نمایشنامه خوانی)، نمایش های خیابانی و صحنه ای و همچنین کارگاه های آموزش تعزیه صورت می‌گیرد.
سهرابی ادامه داد: هنرمندان فارس در مدت زمان برگزاری این همایش به برگزاری آثاری همچون شبیه خوانی حضرت عباس (ع) توسط معین البکاء و استاد علیرضا حیدرپور فرد، روایت مسلم بن عقیل با روایتگری حسن صفایی می پردازند.
او گفت: نمایش فرجام به نویسندگی ملیحه مرادی و با همکاری امیر علی محمودی، نمایش غیرت به کارگردانی سعید نظری، نمایش سال گذشته در حرم به کارگردانی مسعود احمدی از جمله برنامه های این همایش است.
وی بیان کرد: همچنین نمایش سگ درون به کارگردانی یوسف شکوهی، چر به کارگردانی سانیا عاجلی و برگزاری کارگاه آموزش تعزیه با آموزش موافق خوانی استاد علیرضا حیدرپور فرد از دیگر برنامه هایی است که برای همایش نمایشی تدارک دیده شده است.
به گفته سهرابی، این همایش نمایشی در محوطه تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بوستان آزادی، تماشاخانه های استاد هودی، تماشاخانه استاد سپاسدار، تماشاخانه شماره یک و دو استاد لایق و تالار ابوریحان و از ساعت ١٥ تا ٢٠ برگزار می شود.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.