به گزارش ایرنا نخستین نشست از کارگاه آموزشی مهارت های زندگی، یکشنبه در کتابخانه ابوریحان بیرونی در مجموعه تئاتر شهر که در یکی از محلات پُر آسیب شیراز واقع شده، برگزار شد.
در این دوره های آموزشی روانشناسی، مشاور تحصیلی، ارایه نکات کاربردی در پیوند با چگونگی کنترل خشم، ارتباطات بین فردی، توانایی حل مشکلات، برنامه ریزی، توانایی تصمیم گیری و جرات ورزی به شرکت کنندگان ارایه می شود.
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب های اجتماعی، در نخستین نشست از کارگاه آموزشی مهارت های زندگی گفت: در این دوره های آموزشی، اولویت با پیشگیری است و ایجاد حساسیت نسبت به مقوله آسیب های اجتماعی، گام اول در حوزه پیشگیری به شمار می آید.
یوسف آفرینی، با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی در محله های پُر آسیب بر همین اساس صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: یکی از مواردی که بسیار قابل مشاهده است، نوجوانانی هستند که با وجود مطلع بودن از ضررهای مصرف مواد مخدر نتوانستند به این ماده نه بگویند و یا اینکه نتوانستند، وسوسه خود را کنترل کنند.
وی، با تاکید بر اینکه باید در کودکی به افراد مهارت 'نه گفتن' آموزش داده شود، بیان کرد: بیمارانی برای درمان مراجعه می کنند که در اثر شکست عاطفی فرو ریخته و به سمت مواد مخدر رفته اند و ضروری است که به آنها مهارت حل این مساله آموزش داده شود.
وی ادامه داد: بدون شک بهترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی، آموزش است و بهترین شیوه آموزش این است که به صورت جذاب و به وسیله متخصصان روانشناس صورت می گیرد.
او با اشاره به اینکه شاید نتیجه این آموزش ها در کوتاه مدت چشمگیر نباشد اما تاثیر عمیق و ماندگار دارد، گفت: برگزاری این آموزش ها در فواصل زمانی مشخص می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد و بدون تردید با برنامه ریزی درست می توان نسلی را تا حد زیادی در مقابل آسیب های اجتماعی ایمن کرد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.