حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید مقامی یکشنبه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرکز بهار نیکو از سال 1389 در استان فارس با راه اندازی مرکز شیراز تاسیس شد و هم اکنون شعبه های مختلفی در 19 شهر استان فارس به فعالیت مشغول هستند.
وی افزود :فعالیت هایی از قبیل مشاوره و آموزش مهارت های زندگی، مباحث روانشناسی زن و مرد، بهداشت جنسی، احکام و حقوق زوجین در مراکز بهارنکو انجام می گیرد.
مقامی ادامه داد: بر اساس پژوهشی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اساس آمار به دست آمده انجام داد، استان فارس یکی از استان های بحرانی و طلاق خیز بود که رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داد و هم اکنون در رتبه هجدهم قرار دارد که توانسته است از 10 استان بحرانی کشور گذر کند.
وی افزود: با تاسیس بهارنکو در استان فارس و آموزش های حین عقد به مدت 6 ساعت آموزش وکسب مهارت‌های لازم برای زوجین، میزان طلاق را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش داده است و همچنین طول مدت زندگی به ویژه سالهای اول و دوم افزایش پیدا کرده است.
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد: اقدامات انجام شده در خصوص آسیب های اجتماعی و به خصوص طلاق در استان فارس بتواند الگویی برای دیگر استانهای ایران باشد.
وی با بیان اینکه طرح بهارنکو در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح است و پیشنهادهایی برای ارتقای آن داده شده است افزود: همه دانشگاه های علوم پزشکی در کشور موظف شده اند که با الگو گیری از طرح بهار نکو شیراز، 6 ساعت آموزش های ضمن عقد برگزار کنند.
حجت الاسلام مقامی ادامه داد: هر هفته از استان های مختلف بازدیدهایی از مراکز بهار نکوی فارس انجام می گیرد و ما اندوخته ها وتجربیاتی را که در این راه بدست آورده ایم در اختیارشان قرار می دهیم که بتوانند در استان های خودشان این طرح را انجام دهند.
وی با بیان اینکه مرکز بهار نکوی اقلید در این 9ماه که فعالیت خود را آغاز کرده کارکرد قابل قبولی داشته و توانسته است آثار مثبتی در زمینه ازدواج و مشاوره خانواده ها انجام دهد گفت: امیدوارم این شعبه بتواند الگو و نمونه در بین شهرستان های استان فارس باشد.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9772/1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.