به گزارش خبرنگار ایرنا علی ناصری، شنبه در نشست خبری، با بیان اینکه مردم به شعارهای این جناح احترام گذاشته، در زمان انتخابات حماسه آفریدند و برای اصلاح امور به لیست امید رای دادند، افزود: اگر امروز نمایندگان مردم شیراز در این شورا به وعده های خود در زمان انتخابات عمل نکنند در حق مردم جفا کرده و بدون تردید این کار خلف وعده خواهد بود.
وی اظهار داشت: قبل از برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر شیراز برای سال دوم فعالیت این نهاد، طرحی مصوب و مقرر شد که برای سهیم بودن همه اعضا، افرادی که در هیات رئیسه هستند به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب نشوند که متاسفانه این مصوبه نه تنها رعایت نشد بلکه خلاف آن عمل شد.
ناصری بیان کرد: در ادامه فعالیت شورای پنجم شهر شیراز برای سال دوم، تغییراتی تنها در هیات رئیسه 2 کمیسیون این شورا ایجاد شد.
ناصری، که بتازگی از هیات رئیسه شورای پنجم شیراز و ریاست کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری این شورا کنار گذاشته شده، اظهار داشت: شروع مخالفت با ادامه فعالیت من به عنوان ریاست این کمیسیون از زمانی شروع شد که برای انتقال کارخانه پشم شیشه از شیراز به خارج از شهر پافشاری کردم.
وی، با اشاره به انتقال کارخانه ریشمک به خارج از شیراز در هفته های اخیر، افزود: کارخانه سیمان نیز مقرر شده تا پایان سال 98 از داخل شهر خارج شود و امیدواریم روند این انتقال شتاب بیشتری پیدا کند.
ناصری، با تاکید بر اینکه کارخانه پشم شیشه شیراز نیز باید از داخل شهر خارج شود، گفت: طبق صورتجلسه هفدهمین نشست کاهش آلودگی هوای شیراز که دوازدهم اسفند 96 رئیس شورای شهر شیراز هم آن را امضا کرده، این کارخانه باید تا پایان خرداد 98 با حفظ امنیت شغلی کارمندان و کارکنان از شهر خارج شود و همچنین تا زمان انتقال آن ضروری است، تمام استانداردهای محیط زیستی را رعایت کند.
عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: همچنین باید مقدمات انتقال کارخانه تولید روغن نباتی نرگس شیراز از سوی شهرداری این شهر مهیا تا هرچه زودتر این واحد تولیدی نیز به خارج از شیراز منتقل شود.

**شهرداری لایحه عملیاتی برای حفظ باغ های شیراز ارایه کند
ناصری، در بخش دیگری از مطالب خود، بر لزوم تغییر خط و مشی حفظ باغ های شیراز نیز تاکید کرد و گفت: اصولی که در دهه 70 برای حفظ باغ های این شهر تدوین شده اگر پاسخگوی این موضوع مهم بود اکنون مساحت باغ های این شهر از سه هزار هکتار به کمتر از 800 هکتار کاهش نمی یافت.
وی، با بیان اینکه مدیریت حفظ باغ های شیراز تا کنون تنها جنبه دستوری داشته و عملیاتی نبوده، اظهار داشت: باغداران باید در حفظ این باغ ها مشارکت داشته باشند و نباید ذینفعان نادیده گرفته شوند و همچنین باید جلوی دلالان و سوداگرانی که در سالیان گذشته از غفلت باغداران سوء استفاده کرده و به منافعی دست یافته اند نیز گرفته شود.
عضو شورای شهر شیراز گفت: برای حفظ باغ های شیراز، شهرداری این شهر باید خط و مشی جدید بر اساس شرایط روز و با دخیل کردن ذینفعان تدوین و این طرح را در قالب لایحه ای برای تصویب به صحن شورای شهر ارایه کند.
ناصری اضافه کرد: به دلیل عدم استقرار مدیریت واحد شهری، متاسفانه موازی کاری هایی وجود دارد که به تبع آن هزینه های اضافی به شهر شیراز تحمیل می شود.

** احتمال فرونشست زمین در شرق شیراز
عضو شورای شهر شیراز در قسمت دیگری از سخنان خود در مورد احتمال فرونشست زمین به ویژه در مناطق شرق شیراز هشدار داد و گفت: احداث فاضلاب شهری باعث می شود که روان آبها به چاه های جذبی وارد نشود و لازم است به گونه ای برنامه ریزی شود که از چاه های جذبی استفاده شود تا رطوبت خاک حفظ و از فرونشست جلوگیری شود.
ناصری، همچنین به پاره ای از عملکردهای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز که خود در سال اول فعالیت پنجمین دوره این نهاد، ریاست آن را بر عهده داشت اشاره و بیان کرد: در زیر مجموعه این کمیسیون نزدیک به هفت هزار نفر از 12هزار نیروی شهرداری شیراز مشغول کار هستند.
او گفت: در سال گذشته، یک هزار و 75 نامه به این کمیسیون وارد و 882 نامه نیز صادر شده و همچنین به عنوان کمیسیون اصلی 36 لایحه را بررسی و به صحن علنی شورای شهر ارجاع داده است.
رئیس سابق کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز افزود: پیگیری تکمیل ساختمان و تاسیسات دهکده سلامی و گرم خانه، تدوین آیین نامه ساماندهی دکل های مخابراتی منطبق بر اصول شهرسازی، احداث تصفیه خانه های محلی در شهرک زیباشهر از جمله فعالیت های این کمیسیون در سال 96 بود.
به گفته ناصری، احداث کانال های هدایت و دفع آب های سطحی و ساماندهی پساب فاضلاب شهری برای آبیاری فضای سبز شیراز از دیگر اقدامات کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا شهر شیراز در سال اول فعالیت شورای پنجم این شهر به شمار می آید.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.