حمیدرضا جلایر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان برگزاری مراسم ماه محرم، هیات و دسته‌های عزاداری از وسایلی مانند بیرق، علم، کتل و غیره استفاده می کنند، گاهی اوقات شاهد حوادث ناگواری نظیر برق گرفتگی و آتش سوزی ناشی از برخورد این وسایل با شبکه های توزیع برق هستیم که صدماتی را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: نصب بنر و پرچم سوگواری بر روی پایه های برق و سایر تجهیزات جانبی منجر به وقوع حوادث برق گرفتگی می شود، بنابراین هیات های مذهبی از ساخت و جوشکاری روی پایه ها و به دنبال آن صعود افراد از تاسیسات برق رسانی جهت نصب هرگونه پرچم ، پلاکارد و بنر خودداری کنند.
این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین هیات های عزاداری باید از احداث و نصب داربست موقت در حریم و مسیر خطوط نیرورسانی برق جهت برپایی تکایا و همچنین ایستگاه های پذیرایی از عزاداران خودداری کنند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به نحوه تامین برق هیات های مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان هیات ها می توانند ضمن مراجعه به مدیریت های برق و اداره های تابعه نسبت به ثبت نام و اخذ انشعاب موقت اقدام کنند و از هرگونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق توسط اعضاء و یا مسئولان هیات مذهبی پرهیز کنند.
این مقام مسئول بر ضرورت توجه و بررسی تجهیزات برقی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: بایستی تجهیزات برقی مورد استفاده هیات های مذهبی نظیر سیم، کابل، تابلوهای برقی قبل از شروع مراسم عزاداری توسط مسئولین هیات مورد بازرسی دقیق قرار گیرند تا نواقص احتمالی آنها برطرف شوند.
جلایر یادآور شد: با توجه به احتمال وقوع بارندگی مسئولان می بایست با محفوظ نگه داشتن اتصالات کابل ها و فیوز وسایل برقی از قرار گرفتن آنها در معرض باران جلوگیری کنند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر ضرورت خودداری عزاداران از دستکاری تجهیزات برق رسانی درصورت بروز حادثه تاکید کرد و بیان داشت: عزاداران، درزمان وقوع هرگونه حادثه ی احتمالی و یا وقوع خاموشی، از دستکاری در تجهیزات برق رسانی منصوبه به ویژه کنتور برق پرهیز کرده و مراتب را از طریق اداره های برق پیگیری و یا از طریق شماره 121 موارد را به اتفاقات برق اطلاع رسانی کنند.
6113/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.