به گزارش ایرنا، مرتضی طاهری بخش شنبه در جلسه بررسی مشکلات ارتباطی شهرستان جهرم افزود: از این تعداد، 25 سایت در شهرستان جهرم مستقر است که 47 روستا را تحت پوشش خود قرار داده است.
معاون شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اینکه گسترش خدمات ارتباطی اینترنتی باعث توسعه‌ کسب و کار در روستاها می‌شود، اظهار داشت: هدف این طرح پوشش تمام استان‌های کشور است و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نگاه همه‌جانبه‌ای به تمام نقاط کشور و به‌ویژه نقاط محروم و کم‌برخوردار دارد.
طاهری بخش با تاکید بر این که تجهیز روستاهای بالای 20 خانوار به نسل های سوم وچهارم اینترنت تلفن همراه از تعهدات اپراتورها در برنامه‌ ششم توسعه است، بیان کرد: به دلیل تعهد اجتماعی به دنبال اجرایی‌کردن زودتر این طرح هستیم.
معاون شرکت ارتباطات سیار گفت: هم اینک در شهرستان جهرم، 98 سایت مخابراتی اینترنت نسل 2 ، 47سایت اینترنت نسل 3 و 50 سایت نسل4 دارند و علاوه بر این، 25 سایت اینترنت نسل 4 برای خارج شهر و روستاهای جهرم تعریف و اجرایی شده است.
وی ادامه داد: راه اندازی هر سایت مخابراتی حدود 600میلیون تومان برای شرکت ارتباطات سیار هزینه دارد و هزینه‌ نگهداری آن در ماه 500هزار تومان است، علاوه براینکه تامین امنیت این سایت‌ها نیز همواره معضلی برای اپراتورها بوده است.
به گفته‌ طاهری بخش، هم اینک 29 سایت مخابراتی در شهر جهرم مشغول ارائه‌ خدمات نسل های سوم و چهارم تلفن همراه هستند.
معاون فنی و توسعه‌ی شرکت ارتباطات سیار، با تاکید بر ادامه‌داربودن پایش کل شبکه‌ مخابراتی شهرستان جهرم گفت: خوشبختانه مساله لاینحلی در بازدیدهای ما در شهرستان جهرم مشاهد نشد و به نظر می‌رسد با بهینه‌سازی و بهبود کیفیت 80 تا 90درصد مشکلات ارتباطاتی شهرستان جهرم کاملاً مرتفع شود.
در این جلسه که با حضور نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی،معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه این شهرستان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مدیرکل مخابرات فارس برگزار شد، بخشداران بخش‌های چهارگانه‌ جهرم، مشکلات ارتباطی روستا و شهرهای تحت پوشش خود را مطرح کردند.
در این جلسه به منظور ارتقا و بهبود شبکه‌ی تلفن همراه و اینترنت در شهرها، روستاها و محورهای مواصلاتی شهرستان جهرم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و برای نصب یا احداث چند آنتن جدید مخابراتی در شهرستان جهرم تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد مشکلات ارتقا، تقویت، بهبود کیفیت و بهینه‌سازی سایت‌ها شهرستان جهرم در دو هفته‌ آینده و احداث سایت به شرط مکان‌یابی، طی دو ماه آینده در شهرستان جهرم اجرایی شود.
شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.
9910 / 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.