به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: شهرداری ها باید ظرفیت ها و توانمندی شهرها را بخوبی شناسایی و با برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار حرکت کنند.
وی ادامه داد: توجه به این موضوع به ویژه در شرایطی که دولت برای کمک به شهرداری ها با محدودیت منابع مالی مواجه است بیش از پیش ضرورت دارد بنابراین شهرداری ها باید به فکر اداره شهرها بودن کمک ها و حمایت های دولتی باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: اگر شهرداری ها تصور کنند اداره مطلوب شهر با هزینه های سنگین آن از طریق درآمدهای ناپایداری مانند دریافت عوارض و فروش تراکم ممکن است باید گفت چنین چیزی ممکن نیست چرا که این درآمدها در هر مقطعی تحت تاثیر شرایط نوسان بسیاری دارد و نمی توان بر اساس آن برای توسعه و عمران شهر برنامه ریزی کرد.
رحیمی یکی از ظرفیت هایی را که شهرداری ها باید از آن بهره ببرند مشارکت مردم و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای برنامه ها و پروژه ها دانست و افزود: اگر شهرداری ها بتوانند ضمن فراهم کردن زیرساخت ها و شرایط و معرفی بسته های سرمایه گذاری متنوع و مناسب، اعتماد مردم و سرمایه گذار بخش خصوصی را برای مشارکت جلب کنند، قطعا توانسته اند در مسیر درست کسب درآمد پایدار گام بردارند.
وی گفت: امروز 70 درصد از جمعیت استان فارس در 103 شهر این استان سکونت دارند که شهرداری ها باید برای خدمات رسانی به این جمعت انبوه هم برنامه ریزی و هم منابع مالی در اختیار داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، بودجه مصوب شهرداری های استان در سال جاری را سه هزار و 960 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شهرداری ها باید با این رقم هم پاسخگوی امور جاری و پرداخت حقوق به کارکنان خود که در استان بیش از 18 هزار و 800 هستند باشند و هم خدمات عمرانی به شهروندان ارائه دهند.
رحیمی ادامه داد: 865 میلیارد تومان در پنج ماه سال 97 از مجموع بودجه مصوب شهرداری های استان محقق شده که 123 میلیارد تومان آن را دولت تامین کرده است.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.