به گزارش ایرنا،در گروه سنی کودک و نوجوان الهام قاسمی از اقلید، فاطمه عارف از داراب، دیانا فرجی از داراب، یاسین هاشمی از بوانات، نرجس کشاورزی از شیراز، حسین داراب پور از کوار، یسنا باروزه از گراش و فاطیما ملایی از مهر با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیر شدند.
در گروه سنی بزرگسال ام البنین مظفری از لامرد، روح الله مکرم و سارا غریب‌شاهی از شیراز با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و کارت هدیه یک میلیون ریالی تشویق شدند.
در بخش سوم این جشنواره نیز مهین معصومان از استهبان، محمدحسین برزگر از شیراز، صدیقه زارع درنیانی از خرامه و علی عزیزی از خرم‌ بید با اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و کارت هدیه یک میلیون ریالی تقدیر شدند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس در این مراسم به پیشینه برگزاری این برنامه اشاره کرد و گفت: از سال گذشته شروع مطالعات برای آغاز جشنواره رضوی صورت گرفت و از اواخر فروردین کتاب‌ها به کتابخانه‌های عمومی ارسال شد.
روح الله منوچهری افزود: در دهه اول اردیبهشت‌ ماه فراخوان جشنواره کتابخوانی رضوی رسما منتشر شد و نسخه بریل و الکترونیک این برنامه نیز در پایان اردیبهشت‌ ماه انتشار یافت.
وی بیان داشت: جشنواره امسال در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد و پاسخنامه‌های آن نیز در دو نوبت نیمه اول تیر و نیمه اول مرداد جمع‌آوری شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به اینکه در جشنواره امسال 7 عنوان کتاب برای مطالعه برگزیده شده بود، عنوان داشت: دو عنوان کتاب مربوط به حضرت معصومه (س) و 5 عنوان نیز به امام رضا (ع) اختصاص داشت.
منوچهری ادامه داد: در دوره ششم که هنوز مسئولیت برگزاری این مسابقه به نهاد کتابخانه‌ها واگذار نشده بود، سر جمع شرکت کنندگان ده هزار نفر بود؛ در دوره هفتم و هشتم که این جشنواره زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی آغاز به کار کرد، تعداد شرکت کنندگان افزایش یافت.
این مقام فرهنگی استان فارس اعلام کرد: در سال گذشته 35هزار و 800 نفر از استان فارس در جشنواره رضوی شرکت کردند و امسال با افزایش 10 ‌درصدی قریب به 39هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند که 8500 تن از آنان در بخش آنلاین و قریب به 30هزار نفر نیز در بخش مکتوب پرسشنامه‌ها را ارسال کردند.
منوچهری میزان مشارکت شهرستان‌های شیراز، لامرد و داراب را بیش از دیگر شهرستان‌ها دانست و افزود: پس از این سه شهر خرامه، اقلید و آباده بیشترین میزان مشارکت‌کنندگان را داشتند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین عنوان کرد: امسال 15 نفر برگزیده اصلی در سطح استانی و 87 نفر نیز در بخش‌های گوناگون فردی و خانوادگی شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.
جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به همت نهاد‌‌‌ کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت متمرکز د‌‌‌ر تمام استان‌ها برگزار می شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.