دبیر جمعیت خیریه امام علی (ع) در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه درنا نماد بین المللی صلح است، ابراز داشت: درناهای کاغذی نقش ویژه‌ای در ارتباط با کودکان و صلح ایفا می‌کنند و از این رو به عنوان نماد جشنواره‌ هزار آرزو، یک درنا انتخاب شد.
موژان انصاری ادامه داد: کودکان و بزرگسالان بسیاری در ساخت چند صد درنای کاغذی برای این جشنواره مشارکت کرده‌اند.
وی درباره این جشنواره گفت: این جشنواره که تدارک آن از اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است، در پی ضرورت اشاعه فرهنگ صلح در بین کودکان برگزار شده است.
انصاری ادامه داد: آموزش گفت‌وگو و آماده‌سازی بستر پرورش خلاقیت و بروز استعداد در کودکان، همواره به‌مثابه اولویت فرهنگی واحد آموزش در دستور کار قرار گرفته است و در تمام مراحل پیش روی جشنواره، به کارگاه‌ها به عنوان فرصت تمرین صلح و مدارا نگاه شده است.
دبیر جمعیت امام علی (ع) این برنامه را حاصل زمان بندی سه‌ماهه و برگزاری کارگاه‌های متعدد زیرنظر واحد آموزش جمعیت امام علی (ع) خواند و بیان داشت: مراحل اجرایی جشنواره‌ هزار آرزو، یک درنا با برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان، اجرای موسیقی، برگزاری سه کارگاه پژوهشی و ساخت نمادین درناهای کاغذی به سرانجام خواهد رسید.
مدیر اجرایی این جشنواره نیز در مراسم افتتاحیه آن، صلح را برای خود و تمام برگزارکنندگان چالشی درونی و نهادینه دانست و ابراز داشت: روند اجرایی جشنواره در کارگاه‌ها و جلسات به‌مثابه نمونه‌ای از تمرین مداراست.
مریم زراعت کار هدف از این برنامه را ارائه‌ توانمندی‌ها و استعداد کودکان عنوان کرد و افزود: تلاش کردیم بتوانیم بازتاب جهان صلح آمیز کودکان باشیم و این رویارویی مخاطب با ذهنی که همواره از سوی اجتماع نادیده گرفته شده، خود بخشی از مدارا به شمار می‌رود.
در حاشیه این برنامه نیز بخش هایی از مستند سی دقیقه‌ای «صلح» ساخته آرش کرد به نمایش درآمد.
این کارگردان مستند به ایرنا گفت: ساخت این مستند از اواخر اردیبهشت‌ماه جاری در شیراز آغاز شده است و مراحل فیلمبرداری و تدوین آن سه ماه به طول انجامید.
این هنرمند با بیان اینکه نسخه نهایی مستند صلح پایان مهرماه قابل عرضه است، بیان داشت: در این فیلم تلاش شده چگونگی و نحوه آموزش مفهوم صلح با استفاده از ابزار‌ها و عناصر هنر ازجمله تئاتر، موسیقی، نقاشی و درک کودکان از این مفاهیم به نمایش درآید.
کُرد خاطرنشان ساخت: در این مستند 50 تن از اعضای فعال جمعیت امام علی (ع) و نیز کودکان تحت پوشش این جمعیت حضور داشته‌اند.
در ادامه این مراسم کودکان و مربیان موسیقی جمعیت امام علی(ع) قطعه‌ای موسیقی به نام آوای درنا را اجرا کردند.
از دیگر برنامه‌های روز اول جشنواره، برگزاری کارگاه تمرین و گفت‌وگوی صلح بود.
جشنواره‌ هزار آرزو، یک درنا تا جمعه 9 شهریورماه از ساعت 5 عصر تا 10 شب در لابی مجموعه‌ی فرهنگی هنر شهر آفتاب شیراز برقرار است و برنامه‌هایی همچون ساخت درنای کاغذی، پخش ویدیو آرت، اجرای موسیقی و کارگاه پژوهشی از برنامه‌های آن است.
21سپتامبر همزمان با 30 شهریورماه با عنوان روز جهانی صلح نامگذاری شده است.
جمعیت امام علی (ع) سازمانی مردم ‌‌نهاد، کاملاً مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی است که در سال 1378با مجوز رسمی از وزارت کشور آغاز به فعالیت کرد. این جمعیت در دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران دارای دفتر رسمی است و در سایر دانشگاه‌های تهران و شهرستان‏ها نزدیک به 10هزار عضو فعال دارد. جمعیت امام علی (ع) در حال حاضر11 نمایندگی فعال و 33 دفتر دارد و از سال 1385 در شیراز آغاز به کار کرده است.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.