معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران، تئاتر را ظرفیتی مغتنم برای انتقال پیام به مخاطبان دانست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سید محمد مجتبی حسینی ظهر جمعه در بازدید از دبیرخانه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حوزه تئاتر یک سری نقاط قابل‌ توجه و ارزش‌هایی وجود دارد که باید دیده شوند؛ زیرا یک ظرفیت بسیار ارزشمند است.
وی خاطرنشان کرد: تئاتر کوتاه در عین حال که پدیده‌ای دشوار و سخت به‌ حساب می‌آید ولی دلپذیر است چون جمع‌بندی متون در کوتاه‌ترین زمان ممکن و انتقال پیام به مخاطبان در زمان کوتاه کاری بس سخت و دشوار است.
حسینی افزود: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران که هم‌اکنون به دوازدهمین دوره رسیده نشان می‌دهد که هنرمندان جوان ایران‌ زمین چه استعدادهایی دارند و با درایت و خلاقیت‌ در دل هموطنان جا بازکرده‌اند.
وی بر لزوم حمایت بزرگان عرصه فرهنگ و هنر کشور و نیز هنرمندان نام‌آشنای منطقه از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران تأکید کرد و گفت: کوتاه نمودن متون نمایشی در این جشنواره حاصل خلاقیت هنرمندان این عرصه است.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و تجارب به‌دست‌آمده در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران مغتنم است و امیدواریم شاهد برگزاری یک‌صد و بیستمین دوره این جشنواره در شهرستان اهر باشیم.
دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران از ٣١ مردادماه سال جاری تا سوم شهریورماه با حضور هنرمندانی از ١٢ استان کشور در شهرستان اهر برگزار می شود.
برای این دوره از جشنواره ١٧٨ اثر نمایشی از ٥٢ شهر و ٣٠ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
طبق اعلام دبیرخانه جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران آثاری از ١٢ استان و ١٤ شهر شامل ٣ اثر آیینی سنتی، ٨ اثر صحنه ای و ٩ اثر خیابانی توسط هیات انتخاب و بازبینی برای نمایش برگزیده شده است.
آقایان حسین محب اهری، سعید داخ و امیر حسین شفیعی داوران دوازدهمین جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران هستند.
آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاترهای کوتاه ارسباران ساعت ٢١ سوم شهریور ماه با معرفی آثار برگزیده در سالن میرزاجعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.