مکان: نانت، فرانسه/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به دنبال کشته شدن جوان 22 ساله توسط پلیس در شهر «نانت» فرانسه بیش از 50 دستگاه خودرو در جریان تظاهرات شب گذشته به آتش کشیده شد.

در پی کشته شدن «ابوبکر فوفانا» جوان 22 ساله‌ مهاجر در جریان بازرسی ماموران پلیس در شهر نانت در غرب این کشور، اعتراضات خیابانی ادامه دارد و حدود 50 دستگاه خودرو از جمله خودروی «ژوهانا رونالد» شهردار نانت و دبیرستان لئوناردو داوینچی در محله «بوتیه» نیز به آتش کشیده شد.

همچنین 3 نفر از معترضان از جمله یک نوجوان 14 ساله بازداشت شد و شب گذشته کلیه سفرهای سیستم حمل و نقل عمومی نیز به دلیل ناآرامی ها تا صبح امروز لغو شد.

دادستانی نانت پیش از این اعلام کرده بود پلیسی که روز سه شنبه جوان 22 ساله‌ مهاجر را به ضرب گلوله از پا درآورده بود حوالی ظهر بازداشت و روند بازپرسی پرونده ادامه دارد.

مقام‌ های نانت مدعی اند ابوبکر به ظن دست داشتن در قاچاق مواد مخدر تحت نظر پلیس بوده است.

همچنین بالغ بر هزار نفر به دنبال فراخوان خانواده و نزدیکان ابوبکر فوفانا در محل حادثه تجمع و راهپیمایی سکوت برگزار کردند. تظاهرات پیش از این نیز منجر به درگیری شده و شمار بسیاری از خودرو و ساختمان دولتی به آتش کشیده شدند. همچنین 11 نفر نیز بازداشت شدند که در میان آنها 4 نوجوان زیر سن قانونی بودند.

 

مکان: نانت، فرانسه

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.