مکان: پاکستان/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «بلاول بوتو زرداری» پسر «بی‌ نظیر بوتو» نخست‌ وزیر سابق پاکستان کارزار انتخاباتی خود را برای نخست‌ وزیری این کشور آغاز کرده است.

بوتو زرداری 29 ساله که در رشته‌ های سیاست و تاریخ در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده، نخستین بار است که از سوی حزب مردم پاکستان نامزد مقام نخست وزیری این کشور می‌ شود.

مادر او بی‌ نظیر بوتو در سال 2007 برای فعالیت سیاسی در پاکستان تحت سلطه ارتش بار دیگر وارد کارزار انتخاباتی شد اما در یک حمله تروریستی جان باخت. بلاول بوتو زرداری در آن زمان هنوز دانشجو بود.

بلاول بوتو درباره ورودش به سیاست می‌ گوید: «من این زندگی را انتخاب نکردم. من عملا به دنبال چنین زندگی‌ ای نبودم. مادرم می‌ گفت زندگی‌ اش او را انتخاب کرده است، نه او زندگی‌ اش را. فکر می‌ کنم این در مورد من هم صدق می‌ کند.»

 

218070304320-1530616158

1748751-image-1530616047-326-640x480

 

هواداران جوان‌ ترین عضو خانواده بوتو، کاروان حامی این رهبر جوان را روز دوشنبه گلباران کردند. این در حالی است که یک روز قبل یعنی، یکشنبه، تظاهرات کنندگانی خشمگین در منطقه «لیاری» کراچی، مسیر حرکت کاروان او را بستند و علیه او شعارهایی سر دادند و حتی شیشه‌ یکی از خودروهای کاروان او را شکستند.

انتخابات پارلمانی پیش رو قرار است روز 25 ژوئیه (3 مرداد) برگزار شود. «عمران خان نیازی» رئیس حزب «جنبش عدالت پاکستان» به عنوان احزاب مخالف دولت این کشور می‌ تواند یک کاندیدای بالقوه ائتلاف در مجلس برای بلاول بوتو باشد.

 

مکان: پاکستان

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.