مکان: پکن، چین/ منبع: شبکه ای بی سی نیوز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز سه شنبه کمتر از یک هفته پس از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور، به چین سفر کرد. 

تصاویری از خودروی وی و کاروان همراهش در خیابان های پکن در رسانه های آمریکایی منتشر شده است.

 

0

00

000

0000

 

خبرگزاری چین جدید با انتشار خبری بسیار کوتاه اعلام کرد کیم جونگ اون نوزدهم و بیستم ماه ژوئن در چین خواهد بود. جزئیات بیشتری در مورد این سفر منتشر نشده است.

پیشتر شماری از رسانه های ژاپنی از سفر احتمالی کیم جونگ اون به چین خبر داده بودند. 

این سومین سفر کیم جونگ اون به چین در کمتر از سه ماه گذشته است. اواخر ماه مارس، کیم جونگ اون در نخستین سفر خارجی خود از زمان به قدرت رسیدن در سال 2011 به پکن رفت. دومین سفر رهبر کره شمالی به چین نیز در ماه مه بود. این نخستین باری است که رسانه های چینی همزمان با حضور کیم جونگ اون در چین خبر سفر وی را منتشر می کنند. پیش از این خبر سفر کیم جونگ اون به چین پس از بازگشت وی به کره شمالی علنی می شد. 

تلاش ها برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی ادامه دارد.

در همین راستا، «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا قرار است بار دیگر به کره شمالی بازگردد. وی اعلام کرد که به کره شمالی باز می‌گردد.

پومپئو که دو بار در سال جاری میلادی به کره شمالی رفته و با مقام های این کشور دیدار کرده بود و برای سومین بار هم در سنگاپور با کیم جونگ اون دیدار داشت، گفت که رهبر کره شمالی کاملا مشخص کرده که به دنبال خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره است.

 

مکان: پکن، چین

منبع: شبکه ای بی سی نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.