مکان: بیروت، لبنان/ منبع: توییتر

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «میشل عون» رئیس‌ جمهور لبنان رای خود در انتخابات پارلمانی را در مرکز رای‌ گیری در ضاحیه جنوبی بیروت به صندوق انداخت.

 

Dcf5B5SV4AAW9qB

Dcf5DVWV0AAP2gq

 

وی پس از رای دادن گفت: «انتخابات امروز برای لبنان مهم و وظیفه مقدسی است. امیدواریم که این انتخابات براساس خواست و اراده مردم باشد.»

او گفت: «امروز لبنانی‌ ها مهم‌ ترین روند ملی سیاسی را برای انتخاب نمایندگانشان در پارلمان رقم می‌ زنند. هر کس بخواهد در دولت مشارکت کند، باید به قوانین دولت و شیوه کار در داخل آن پایبند باشد. هر کسی هم که بخواهد می تواند خارج از دولت باقی بماند. مخالفان آزاد هستند.»

انتخابات پارلمانی لبنان  امروز یکشنبه برای نخستین بار پس از 9 سال در حال برگزاری است. این انتخابات پس از سه بار تعویق برگزار می‌ شود. 

انتخابات پارلمانی امروز بر اساس قانون جدید انتخابات برگزار می شود که سیستم رای گیری نسبی است. در این سیستم لبنان به 15 حوزه انتخاباتی تقسیم شده و هر حوزه بین 5 تا 13 کرسی دارد.

هدف قانون جدید انتخابات این است که شانس افراد مستقل برای ورود به پارلمان افزایش یابد.

3.75 میلیون لبنانی واجد شرایط رای دادن هستند و 128 نماینده منتخب پارلمان آینده لبنان را شکل خواهند داد. از این تعداد 64 کرسی به مسلمانان اعم از سنی، شیعه، دروزی و علوی اختصاص دارد و 64 کرسی به مسیحیان. قرار است نتایج انتخابات پارلمانی، فردا دوشنبه منتشر شود.

مکان: بیروت، لبنان

منبع: توییتر

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.