مکان: سئول، کره جنوبی/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از فعالان ضدجنگ همزمان با آغاز رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا، در نزدیکی سفارت آمریکا در شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی تظاهرات کردند.

­کره جنوبی و آمریکا امروز یکشنبه - پس از تاخیر یک ماهه به دلیل بازی‌ های المپیک زمستانی و همچنین به دلیل کمک به ایجاد شرایط از سر گیری مذاکرات میان دو کره - رزمایش نظامی مشترک و سالیانه خود را آغاز کردند.

در این رزمایش یک ماهه که «فول ایگل» (Foal Eagle) نام دارد، ترکیبی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و نیروهای عملیات ویژه شرکت می‌‌ کنند. دیگر رزمایش مشترک میان دو کشور که «کی ریزلو» (Key Resolve) نام دارد، به مدت دو هفته در اواسط ماه آوریل آغاز می‌ شود.

سخنگوی پنتاگون در ماه مارس اعلام کرده بود در این رزمایش مشترک نظامی، 23 هزار و 700 نیروی آمریکایی و 300 هزار نیرو از کره جنوبی شرکت خواهند کرد. همچنین مقامات نظامی در سئول تاکید کرده‌ اند مقیاس این رزمایش نسبت به سال‌ های گذشته‌ بیشتر نخواهد بود.

رزمایش‌ های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی هر سال حدود ماه مارس آغاز می شوند ولی در سال جاری تا پایان بازی‌ های المپیک زمستانی «پیونگ‌ چانگ» به تاخیر افتادند.

این رزمایش در حالی برگزاری می شود که نشانه هایی از گشایش در بحران هسته ای کره شمالی دیده می شود.

کره شمالی که در گذشته کره جنوبی و آمریکا را به تمرین حمله به این کشور در طول مانورهای نظامی متهم می کرد، در سال جاری ساکت باقی مانده است. به گفته «چونگ ایویی یونگ» رئیس اداره امنیت ملی کره جنوبی که هیئتی از مقامات این کشور را در سفر به «پیونگ‌ یانگ» در ماه مارس هدایت می کرد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در این دیدار گفت شرایط مربوط به رزمایش‌ های نظامی را درک می کند»

این رزمایش مشترک نظامی تقریبا یک ماه پیش از نشست میان مقامات دو کره که در 27 آوریل (7 اردیبهشت) برگزار می شود، آغاز شده است.

پیش بینی می شود کیم جونگ اون و «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در این نشست درباره خلع تسلیحات هسته‌ ای شبه جزیره کره و همچنین بهبود روابط دو جانبه صحبت کنند.

مکان: سئول، کره جنوبی

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.